TOP10 jachtów TeamuBAKISTA: Streamline

2018-02-26 14:37 Patryk Zbroja/TeamBAKISTA
Streamline
Autor: TeamBAKISTA

Żeglujemy regatowo od niemal dwudziestu lat, a od jedenastu sezonów podnosimy swoje umiejętności, startując w match-racingu. Okazuje się też, że do tej pory pływaliśmy na niemal dwudziestu różnych typach jachtów. Do niektórych mamy sentyment, niektórych nienawidzimy, niektóre uwielbiamy... ale niemal z każdą jednostką mamy dodatkowe ciekawe wspomnienia. Stworzyliśmy nawet wewnętrzny ranking konstrukcji, który przedstawimy na łamach zagle.se.pl. Dzisiaj miejsce nr 8: Streamline.

Dotychczasowa klasyfikacja:

10.  Beneteau First 7,5

9.    J 70

miejsce nr 8: Streamline

To nieco już zapomniana bardzo szybka konstrukcja. Jacht trzy lub czteroosobowy z dwoma załogantami balastującymi na trapezach. Taka większa 470, bardzo szybka i zwrotna, zwłaszcza przy silnym wietrze. Łatwo wchodziła w ślizg. Choć przy słabszym wietrze z tradycyjnym sporym dryfem i dużą bezwładnością, podobnie jak przy żegludze naszym Tomahawkiem, czy ostatnio na Sprinto 600 w Austrii.

Na początku tego wieku Streamline był dość powszechnie wykorzystywany w regatach meczowych w Niemczech, Austrii, Szwajcarii i we Włoszech. My braliśmy w sumie udział w dwóch imprezach w Hamburgu (w 2011 i 2009 roku). Początkowo, z uwagi na nasze niezbyt duże doświadczenia w wyczynowym pływaniu na trapezowych łódkach ze sporym dryfem, mieliśmy spore problemy z techniką. Z wyścigu na wyścig łapaliśmy jednak wiatr w żagle.

W czasie pierwszej imprezy ostro z jachtem walczyliśmy, ale już za drugim razem wkurzaliśmy się, że nie ma wiatru. No i za każdym razem darliśmy spinakery. Niestety, w decydującym wyścigu o wejście do półfinałów, prowadząc nie przypilnowaliśmy przeciwnika i daliśmy się przejechać na samej mecie.

Pod kątem opanowania manewrów i utrzymywania dobrej prędkości jacht stanowił dla nas wyzwanie, a jednocześnie dużą frajdę. Do meczów jednostka nie była zbyt dobra na prestartach. Ciekawostką było jednak częste stosowanie zakazu korzystania z trapezów w rozgrywce przedstartowej. Szkoda, że nie ma już praktycznej możliwości startów na tych jachtach.

Kolejne pozycje rankingu już wkrótce!

* * *

Sponsorem załogi TeamBAKISTA jest Spółka HORYZONT. Partnerami firma Maler Martin AS i Enterprise Logisticsn, zaś partnerem medialnym magazyn "Żagle".

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.