Platinum 989: nie tylko na Mazury

2019-09-20 14:16 Stanisław Iwiński
Platinum 989
Autor: mat. firmowe

Jacht półślizgowy Platinum 989 został opracowany na bazie doświadczeń z eksploatacji Balta Tytana 818, jednej z pierwszych tego typu konstrukcji produkowanej w Polsce. Projektanci mieli za zadanie stworzenie jednostki przeznaczonej zarówno do pływania armatorskiego, jak i w firmach czarterowych.

Jacht oferowany jest w maksymalnej zabudowie od jednej do czterech dwuosobowych kajut sypialnych oraz dwóch kabin toaletowych. Szeroki jest też wybór układów napędowych, od stacjonarnego silnika z wałem prostym 50 KM, na dwóch zaburtowych o mocy 80 KM każdy skończywszy. Dostępna jest również wersja z górnym pokładem flybridge i możliwością umieszczenia na niej drugiej sterówki. Platinum 989 jest więc nie tylko ładnie narysowaną, ale i uniwersalną jednostką do pływania wypornościowego. A gdy potrzeba, może popłynąć z prędkość półślizgową.

Dzięki dużym taflom okien bocznych i przednich we wnętrzu kokpitu centralnego jest jasno. Zapewniona została także bardzo dobra wentylacja. Salon/mesę można wykorzystać jako dodatkowe miejsce do spania. Jacht ma doskonale wyciszone wnętrze. Przy prędkości podróżnej około 6 w, realizowanej przy 2000 obr./min (napęd z wałem prostym), poziom hałasu we wnętrzu nie przekracza 61 dB. Jest cicho i przyjemnie. Przystosowując jacht do warunków klimatycznych panujących na naszych akwenach, pomyślano o wyposażeniu go w wykonany z folii i materiału zwijany namiot, osłaniający kokpit rufowy przed zimnem, deszczem i słotą.

Dane techniczne

długość całkowita: 10,38 m
szerokość całkowita: 3,50 m
zanurzenie: 0,50 m
masa bez silnika: 4700 kg
maks. moc silnika: 2 x 80 KM/ 2 x 186 kW
zbiornik paliwa: 270 l
kategoria CE: B6/C6
cena netto: od 295 077 zł

Więcej: www.yachtexport.com.pl

Platinum 989
Autor: mat. firmowe
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.