TOP10 jachtów TeamuBAKISTA: Beneteau First 7,5

2018-02-05 12:37 Patryk Zbroja/TeamBAKISTA
TeamBAKISTA
Autor: TeamBAKISTA TeamBAKISTA

Żeglujemy regatowo od niemal dwudziestu lat, a od jedenastu sezonów podnosimy swoje umiejętności, startując w match-racingu. Okazuje się też, że do tej pory pływaliśmy na niemal dwudziestu różnych typach jachtów. Do niektórych mamy sentyment, niektórych nienawidzimy, niektóre uwielbiamy... ale niemal z każdą jednostką mamy dodatkowe ciekawe wspomnienia. Stworzyliśmy nawet wewnętrzny ranking konstrukcji, który przedstawimy na łamach zagle.se.pl. I tak, zaczynamy od miejsca nr 10: Beneteau First 7,5.

10. Beneteau First 7,5

Sympatyczna francuska konstrukcja o długości 7,5 m, szerokości 2,5 m z uchylnym kilem. Dosyć oryginalny wygląd z nadbudówką przesuniętą w kierunku dziobu, z wolnym miejscem przed masztem. Jacht przeznaczony oryginalnie do pływania z genakerem. Jednak w match-racingu stosowaliśmy jednostki spinakerowe, z dodatkowym dość nieporęcznym spinakerbomem.

Ogólnie mamy dobre wspomnienia (co oddaje 10. miejsce w naszym rankingu). Spory i wygodny kokpit. Rolowany fok. Jacht dzielny i szybki, na fali chętnie wchodzi w ślizg. Przy silniejszym wietrze nie lubi przechyłów, ma spory dryf. Przy słabym, na halsówce lepiej było pływać pełniej. Trzeba też było zwracać uwagę na achtersztag, który blokował często bom grota przy zwrotach przez rufę.

Startowaliśmy na tym jachcie w lutym 2013 r. w Scarlino. Na wodzie było zimno, wiało dość mocno i był spory przybój na tyle, że jednego dnia nie chcieli nas wypuścić z portu. No i nie dokończyliśmy nawet rundy kwalifikacyjnej, a z bilansem 4 wygrane – 2 porażki zajęliśmy 4. miejsce.

Z praktycznych informacji: trochę mało miejsca dla dziobowego, który balastuje przy wantach i potyka się o nadbudówkę. Straciliśmy tak kamerę Go-Pro zamontowaną w części dziobowej, ale odbiliśmy ją sobie wieczorem dobrą pizzą i włoskim winem.

I w sumie, pomimo pozytywnych wrażeń, do Mariny di Scarlino (chyba głównie z uwagi na logistykę) już nie wróciliśmy.

Kolejne pozycje rankingu już wkrótce!

***

Sponsorem załogi TeamBAKISTA jest Spółka HORYZONT. Partnerami firma Maler Martin AS i Enterprise Logisticsn, zaś partnerem medialnym magazyn "Żagle".