TEST: Prestige 60 - Prestiż, wygoda i nagrody
Magnesem, który przyciągnął nas na testy łodzi i jachtów Jeanneau w marcu w Nicei, była flagowa jednostka całej floty i aktualny zdobywca nagrody European Boat of The Year w luksusowej kategorii jachtów powyżej 50 stóp długości - Prestige 60. Taka gratka nie zdarza się często!
Zwycięstwo Prestige'a 60 i zdobycie nagrody European Boat of The Year 2010 w najbardziej luksusowej kategorii jachtów o długości powyżej 50 stóp (15,25 m) było dla wielu znawców pewnym zaskoczeniem, dla stoczni Jeanneau natomiast stało się potwierdzeniem wyboru właściwej drogi w polityce marketingowej. Nowa strategia firmy, w pewnym sensie wymuszona i opracowana pod wpływem recesji, polega na wydzieleniu z oferty stoczni serii Prestige i nadaniu jej oddzielnej marki. Ma ona wyznaczać zupełnie inną klasę i poziom wykonania Jeanneau znanego dotąd z produkcji łodzi i jachtów motorowych w segmencie umownie zwanym popularnym. I choć konstrukcje typu Prestige znane są już od wielu lat, flagowy model Prestige 60 ma być wyznacznikiem nowego, innego postrzegania marki.
Autorzy konstrukcji włożyli ogromną pracę w opracowanie sylwetki i wyposażenia wnętrza, aby nowy produkt spełnił oczekiwania bogatej klienteli. Jacht otrzymał linię kadłuba i wygląd zewnętrzny dostosowany do najbardziej aktualnych trendów designerskich, w produkcji zastosowano najnowsze osiągnięcia technologiczne, a do zabudowy użyto najwyższej klasy materiałów naturalnych (egzotyczne drewno, skóra, szkło i stal szlachetna).
Kadłub
Kadłub Prestige'a 60 wykonywany jest w tradycyjnej technologii laminatów poliestrowo-szklanych, w technice infuzyjnej, pokrywany powłoką tworzącą barierę antyosmozową. Testowany egzemplarz miał
dno oraz pokład w kolorze białym, natomiast burty szaropopielatym z odcieniem złotego, zbliżonym do barwy skał okalających Niceę. W wyglądzie sylwetki jachtu dominują: przeszklona nadbudówka i duże nowoczesne okna wklejane w ścianę burty oraz obszerny flybridge, wspaniałe miejsce do spędzania czasu w trakcie rejsów po ciepłych morzach. Firma nie ukrywa, że jacht adresowany jest do bogatych miłośników sportów wodnych, pływających głównie po Morzu Śródziemnym, Karaibach czy też ciepłych wodach wokół Półwyspu Arabskiego. Wchodzenie na jacht jest praktycznie możliwe jedynie od...
Artykuł w całości można przeczytać w październikowym wydaniu miesięcznika „Żagle" 10/2010. Prenumeratę, egzemplarze aktualne oraz archiwalne "Żagli" można zakupić dzwoniąc pod numer (0-22) 590 5555 lub w sklepie internetowym sklep.murator.pl