SunCamper 35: luksus, bezpieczeństwo i stabilność

2018-07-18 13:46 Materiał sponsorowany

Jednostka przeznaczona do rekreacyjnego pływania rodzinnego, ale doskonale sprawdza się także jako jacht czarterowy (dziesięcioosobowa załoga). Powstał on na bazie ośmiu lat doświadczeń z produkcji i eksploatacji swego poprzednika - popularnego SunCampera 30. SunCamper 35 wyróżnia się nowoczesną nietypową sylwetką, doskonałym hydrodynamicznie kadłubem, przestronnym i ergonomicznym wnętrzem, małym zanurzeniem oraz świetną jakością wykonania.

Komfort i przestrzeń

Na zewnątrz duży i funkcjonalny kokpit ze stołem i wieloma miejscami do siedzenia, pokład słoneczny na dachu z miejscem do opalania się oraz opcjonalnym, dodatkowym stanowiskiem sterowym, tzw. flybridge, jak również ławeczka dziobowa. Wnętrze jachtu to przestronny salon z wyposażoną kuchnią oraz wygodną jadalnią, dwie funkcjonalne łazienki oraz siedem miejsc do spania z pełną wysokością stania. Trzy z nich znajdują się w luksusowej sypialni dziobowej i po dwa w koi rufowej i w salonie. To wszystko sprawia, że przebywając na SunCamperze 35 poczujesz się ekskluzywnie i komfortowo.

SunCamper 35: Luksus, bezpieczeństwo i stabilność 1
Autor: Balt–Yacht

Bezpieczeństwo

Wielkie, przestronne okna i tylne drzwi przesuwne zapewniają znakomitą widoczność na wszystkie strony, a boczne drzwi przesuwne przy sterówce umożliwią sternikowi samodzielne manewry tj. dobijanie czy cumowanie. Uciągowe silniki zaburtowe do 115 KM lub silniki stacjonarne gwarantują spacerową prędkość, ale i moc potrzebną do stabilnej żeglugi nawet w trudnych warunkach pogodowych. Na bezpieczeństwo wpływ ma także oryginalny kształt kadłuba o bardzo małych oporach hydrodynamicznych, jak również zamontowane na łodzi relingi i wyjątkowo komfortowe przejście z kokpitu do dziobu.

SunCamper 35: Luksus, bezpieczeństwo i stabilność 2
Autor: Balt–Yacht

Doskonała manewrowość i stateczność kursowa

Jacht posiadł te cechy za sprawą odpowiednio dobranego silnika w połączeniu z dziobowym sterem strumieniowym, oraz specjalnie ukształtowanym kilom na dnie jednostki, które dodatkowo chronią dno i śrubę napędową silnika przed ewentualną kolizją z przeszkodami podwodnymi.

Wygodna komunikacja z lądem

Niska burta, platforma rufowa, furtka dziobowa z małą platformą, oraz małe zanurzenie kadłuba pozwalają na komfortowe dochodzenie do brzegów czy plaży dziobem i rufą.

SunCamper 35: Luksus, bezpieczeństwo i stabilność 3
Autor: Balt–Yacht

Odkrywanie niedostępnych wód

Dzięki wspomnianemu małemu zanurzeniu, niemal wszystkie akweny staną się dla nas dostępne. Pomocne ponadto są: optymalna szerokość łodzi - 3m (wąskie śluzy, przewężenia kanałów, wózki pochylni), ograniczona wysokość nad linią wodną (3,5 m; 2,9 m do zanurzenia, po położeniu maszciku sygnałowego czy zaledwie 2,55 m po zdemontowaniu relingu i owiewki na dachu oraz położeniu maszciku (niskie mosty do pokonania).

Różnorodność napędów i ekonomia

SunCamper 35 może być napędzany rekomendowanymi silnikami zaburtowymi uciągowymi o mocach od 25 do 115 KM. Na spokojne wody jeziorne, kanały i rzeki o słabym prądzie wystarcza silnik uciągowy - 25 KM, pozwalający osiągać prędkości do 13 km/h. Do prowadzenia houseboata bez uprawnień zalecane są silniki uciągowe o mocy 40-50 KM, które pozwalają na prędkość do 15 km/h. Z silnikiem uciągowym o mocy 100-115 KM SunCamper 35 może pływać w tzw. półślizgu z prędkością nawet do 25 km/h. Oprócz zalecanego napędu silnikami zaburtowymi SunCamper może być napędzany także stacjonarnym zespołem sail-drive z silnikiem Diesla o mocy do 60 KM. Najnowsza technologia pozwala również zastosować silniki elektryczne lub napęd hydrauliczny. Przy optymalnym silniku o mocy 50 KM i ekonomicznej prędkości 10 km/h zużycie paliwa wynosi zaledwie 2,5 – 3 l/h.

SunCamper 35: Luksus, bezpieczeństwo i stabilność 4
Autor: Balt–Yacht

Łatwy transport lądowy (bez pilota)

Umożliwia go umiarkowana masa jednostki do 3,8 tony, szerokości 3 m i wysokości transportowej na przyczepie samochodowej do 4 m (wiadukty).

Dane techniczne:

długość max: 10,60m
długość kadłuba: 9,05m (9,50m)*
szerokość max: 3 m
zanurzenie max: 0,60m (0,70m)*
wysokość nad KLW: 2,90 / 3,50m / 2,55m
masa bez silnika: 3700 kg
masa z silnikiem: 3800-4000 kg
silnik zaburtowy: 25-115 KM
silnik stacjonarny s-drive: 30-60 KM
zbiornik paliwa: 120-200 l
zbiornik wody: 240-340 l
zbiornik fekaliów: 60-140 l
załoga max: 10 osób
koje: 7
kategoria CE: C-10 / B-8
konstruktor: Centkowski & Denert Design Studio

*wersja z silnikiem stacjonarnym diesla

Postaw na ekonomiczną łódź o nowoczesnym designie, funkcjonalnym wyposażeniu oraz komfortowym i przestronnym wnętrzu.

Przekonaj się, jak wygląda nowa jakość wśród łodzi spacerowych!

Balt–Yacht
Autor: Balt–Yacht
Partnerzy

Balt–Yacht

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.