Prezentacje jachtów: Laminatowo-aluminowy bolid
Silver Condor 730 to jednostka wyprodukowana w niewielkim kraju, który może pochwalić się tysiącami jezior i wysp, a na siedmioro mieszkańców przypada tam jedna łódź. O jakie państwo chodzi? Oczywiście o Finlandię, w której ludzie nie tylko pływają łodziami, ale także z powodzeniem je produkują.
W stoczni Silver powstają rzadko spotykane laminatowo-aluminowe konstrukcje, których kadłub wykonany jest z aluminium, a pokład z laminatu. Takie rozwiązanie pozwala bez obaw podpływać do kamienistych brzegów, zachowując w kokpicie komfort laminatowej łodzi. Testowany przeze mnie w fińskim Nauvo w archipelagu Turku Condor 730 jest bardziej niczym wyścigowe auto niż łódź motorowa.
Wrażenia tego dopełniają kubełkowe fotele oraz umieszczone nietypowo na lewej burcie koło sterowe – podobnie jak kierownica w samochodzie – a nie na prawej jak zazwyczaj w motorówkach. Wyposażoną w 300-konny silnik Mercury Verado łódź udało mi się rozpędzić do prędkości 45,9 węzła (85 km/h) przy 5700 obr./min. Jednostka napędowa pracowała wówczas cicho i przyjemnie, a decybelomierz wskazywał 82 dB.
CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO? POLUB ŻAGLE NA FACEBOOKU
Patryk Kazanecki