Najnowszy Hanse 588

2017-12-15 7:14 Dominik Życki
Hanse 588
Autor: materiały firmowe stoczni Hanse

Hanse 588 wprowadzony został na rynek na początku 2017 r. w miejsce Hanse 575 i stał się drugim co do wielkości modelem w koncernie Hanse Group. Zastosowano w nim ten sam, dobrze sprawdzony, kadłub co w modelu 575, opracowany przez renomowane biuro Judel Vrolijk i dostępny z trzema rodzajami kilu.

Stylistyka jednostki przypomina pozostałe jachty koncernu, nowością są wstawione w kadłubie duże świetliki, po sześć z każdej strony. Pokład otoczony jest dość wysokimi falszburtami znacząco poprawiającymi bezpieczeństwo. Projektanci dużo uwagi poświęcili wygładzeniu deku, żeby jak najmniej elementów wystawało ponad jego powierzchnię. Nowością zastosowaną nad przestronnym kokpitem, opracowaną zresztą przez polskich przedstawicieli grupy Hanse w Polsce, jest zgrabny i lekki dach laminatowy z miękką osłoną – można ją zwinąć przy dobrej pogodzie i uzyskać coś w rodzaju cabrio. Daszek poprawił też stylistycznie dość monotonną sylwetkę jednostki.

Hanse 588
Autor: materiały firmowe stoczni Hanse

Hanse 588 ma kilka różnych wariantów zabudowy wnętrza, można zamówić go w wersjach od trzech do sześciu kabin i od sześciu do dwunastu koi, a także od dwóch do czterech toalet. Wszystkie meble i ościeżnice oraz wszelkie instalacje wykonywane są przez specjalistów stoczni w Greiswaldzie. Projektanci nie zapomnieli przy tym o uchwytach do trzymania, zamontowanych pod sufitem, tak ważnych podczas żeglugi na wzburzonym morzu. Bez nich w obszernej mesie byłoby po prostu niebezpiecznie. W popularnej wersji 5-kabinowej, którą oglądaliśmy na targach Boot 2017, kambuz w kształcie litery „C” umieszczono na prawej burcie. Tuż za nim umiejscowiono kabinę prysznicową, a jeszcze dalej w kierunku rufy WC z osobnym wejściem, elegancką umywalką, szafkami, półkami. Dwie rufowe kabiny stanowią swoje lustrzane odbicie, a dzięki wielkim świetlikom w burtach w kabinach nie panuje mrok i można bez przeszkód przy dziennym świetle czytać książkę. Dwie dziobowe kabiny także są ustawione symetrycznie, a do każdej z nich przypisano toalety – już nie tak duże jak te na rufie, ale wyposażone we wszystkie niezbędne udogodnienia. Załoga ma też do dyspozycji w całym jachcie mnóstwo szaf i schowków.

DANE TECHNICZNE:

długość kadłuba: 16,70 m
szerokość: 5,20 m
zanurzenie: 2,20/2,85 m
masa: 19,2/20 t
powierzchnia żagli: 157 m2
silnik: 107 KM (opcj. 146 KM)
zbiornik wody/paliwa: 810/520 l
cena: od 399 tys. euro netto + 23% VAT
więcej: www.hanseyacht.pl

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.