Jeanneau Leader 9: Kandydat do „żółtej koszulki”

2010-08-03 13:31 Stanisław Iwiński
_
Autor: Stanisław Iwiński

Testując jachty motorowe Jeanneau w Nicei, zastanawiałem się, który z nich najlepiej przypadłby do gustu polskim odbiorcom. Po analizie doszedłem do wniosku, że byłby to zapewne nowy Leader 9. To moje subiektywne wrażenie, więc spróbuję je dobrze uzasadnić!

Firma Jeanneau, walcząc ze spadkiem sprzedaży jachtów i łodzi motorowych w dobie recesji, postawiła na prawdziwy skok naprzód i nową politykę marketingową. Jak chyba żaden inny producent w tych trudnych czasach wprowadziła na rynek w ciągu niecałych dwóch lat tak dużo (ponad 20!) nowych konstrukcji! Uporządkowała również cała serię modelową, w której nie będzie już możliwości przypadkowego konkurowania ze sobą łodzi własnej produkcji. Tak było jeszcze niedawno z modelami z serii Leader, których najmniejsze jednostki zupełnie niepotrzebnie walczyły na rynku z motorówkami Cap Camarat czy Merry Fisher. Teraz produkowane w stoczni łodzie motorowe zostały podzielone na trzy zasadnicze segmenty, różniące się zastosowaniem i wyposażeniem, z wyraźnym zaznaczeniem charakterystycznego kształtu i designu kadłuba. Nowe leadery mają zajmować przestrzeń rynkową pomiędzy najprostszymi i najtańszymi motorówkami (Cap Camarat, Merry Fisher) a luksusowymi prestigami, które uzyskają status oddzielnej marki. Będą to jednostki typu pełny cruiser, ale z segmentu tańszych i popularnych łodzi, przeznaczone dla średnio zamożnych motorowodniaków. Autorzy konstrukcji - Jeanneau Design i Garroni Design - na początek opracowali trzy modele oznaczone cyframi: 7, 8 i 9, równoznaczne z ich długościami. Patrząc już w marinie na stojące obok siebie jednostki, stwierdziłem, że najbardziej spodobał mi się środkowy Leader 9. Utwierdziłem się w tym przekonaniu również po wykonanych próbach na wodzie.

Kadłub
Oprócz ładnej, nowoczesnej sylwetki Leader 9 wyróżnia się doskonałym rozwiązaniem wnętrza. Patrząc na tę motorówkę od strony rufy, można od razu zauważyć...

Artykuł można przeczytać w sierpniowym wydaniu miesięcznika „Żagle" 08/2010. Prenumeratę i egzemplarze archiwalne "Żagli" można zakupić dzwoniąc pod numer (0-22) 590 5555 lub w sklepie internetowym sklep.murator.pl

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.