Regal 2800 - Szybki i luksusowy bowrider
Do oferty modeli tego typu łodzi stoczni Regal dołączył Regal 2800. Może on być napędzany jednym z dwóch silników stacjonarnych z przekładnią Stern-Drive: Volvo Penta lub Mercury, o mocach od 380 do 430 KM.
Testowaliśmy wersję ze słabszym, ale nowoczesnym silnikiem benzynowym V8. Jacht przyśpieszał tak szybko, że trudno zmierzyć dokładny czas wejścia w ślizg, nie trwało to jednak więcej niż 3 sek. Do maksymalnej prędkości 44 w rozpędził się w 23 sek., gdy silnik osiągnął 5600 obr./min. Niemałą prędkość cruisingową ok. 30 w Regal 2800 uzyskuje przy 4000 obr./min silnika. W kokpicie jest cicho, a jednostka miękko przebija się przez fale. Kierownica i manetka chodzą lekko i jednocześnie precyzyjnie. Regal 2800 dobrze skręca podczas jazdy w przód także na małych prędkościach, a podczas ciasnych skrętów, nawet przy dużej prędkości nie pojawia się kawitacja. Dobrą „nautykę” osiągnięto m.in. dzięki zastosowaniu redanów w technologii FasTrac. Na uwagę zasługują: mała zamykana kabina toaletowa z chemicznym WC dostępna z kokpitu, podest kąpielowy wysuwany spod charakterystycznej platformy kąpielowej i niezwykle precyzyjne klejenie owiewki. Choć jednostka ma tylko 28 stóp (8,6 m), można wyposażyć ją w ster strumieniowy – przyda się przy cumowaniu tyłem.
CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO? POLUB ŻAGLE NA FACEBOOKU
Więcej: www.regalboats.com