Flipper 640 S.C.: Maluch z imponującą konsolą
Fiński Flipper 640 SC jest jedną z trzech wersji tego samego kadłuba. Charakteryzuje się otwartym kokpitem z centralnie umieszczoną konsolą. Występuje on także w konfiguracji z kabiną dziobową, oznaczony jest wtedy symbolem DC oraz ST z osłoniętą przednią częścią kokpitu.
Testowany egzemplarz wyposażony był w dużą konsolę, która w pełni osłania sternika i pasażera nie tylko przed wiatrem czołowym, ale także przed bocznymi podmuchami. Na rufie znajdziemy klasyczną ławkę z oparciem, a dzięki obracanym oparciom w fotelach za konsolą, cztery osoby mogą wygodnie siedzieć do siebie twarzą w twarz podczas postoju. Nie zabrakło również miejsc do siedzenia na dziobie, gdzie do dyspozycji jest kanapa w kształcie litery „U”, oplatająca dziób, sterburtę (choć w tym przypadku może to zabrzmieć dziwnie, gdyż kierownica znajduje się nietypowo z lewej strony, czyli na portburcie) oraz sterówkę.
Wykazujący się olbrzymią kulturą pracy, cichy, 150-konny silnik Mercury, z czterema osobami na pokładzie rozpędził jednostkę do prędkości maksymalnej 39 w (72,3 km/h) przy 5500 obr./min. Minimalną ekonomiczną prędkość w ślizgu wynoszącą 16,7 w (31 km/h) uzyskaliśmy przy 3000 obr./min. Zanotowaliśmy wtedy spalanie paliwa na poziomie 15 l/h.
Dane techniczne:
długość całkowita: 6,25 m
szerokość całkowita: 2,46 m
masa: 1050 kg
maks. moc silnika: 150 KM/110 kW
kategoria: CE C7
zbiornik paliwa: 140 l
cena: od ok. 26 tys. euro (bez silnika, plus VAT)