Caravela 950: nowoczesny, kolorowy i z Polski
O niezwykłej Caraveli 950 dowiedzieliśmy się przy okazji naszego konkursu Jacht Roku 2018 w Polsce. Jednostka została zgłoszona do nagrody i choć nie otrzymała nominacji, z pewnością zasługuje na szerszą prezentację.
Przede wszystkim to jedna z najnowocześniejszych konstrukcji, jakie powstały u nas w kraju. Jej projektem zarządzał Andrzej Glebow, żeglarz o wieloletnim doświadczeniu w morskim żeglowaniu regatowym oraz budowniczy jachtów od blisko dwóch dekad. Dziewięcioipółmetrowy kadłub Caraveli 950 wykonywany jest w stoczni Caravela Boatbuilders w nowoczesnej technologii infuzji, także z laminatu epoksydowo-szklanego. Kształty łodzi przywodzą na myśl najnowocześniejsze jachty regatowe do żeglugi morskiej i rzeczywiście, jednym z zastosowań tej jednostki jest start w regatach.
Caravela to jednak więcej niż szybki jacht, przestronne wnętrze zaprojektowano z myślą o komforcie żeglarzy, z dbałością o ich wrażenia estetyczne. W dwóch kabinach z dwuosobowymi kojami oraz na dwóch lub nawet czterech miejscach w mesie wygodnie może spać cała 8-osobowa załoga. Caravela 950 ma bowiem służyć także jako szybki, łatwy w obsłudze i wygodny cruiser, także do żeglugi rodzinnej.
Jednostkę po raz pierwszy pokazano na „Targach Wiatr i Woda na wodzie” w Gdyni, gdzie wzbudzała wielkie zainteresowanie swymi nowatorskimi kształtami z odwróconą dziobnicą, długimi kantami na poszyciu i niespotykanym kolorem kadłuba.
Dane techniczne:
długość całkowita: 9,49 m
szerokość całkowita: 3,30 m
zanurzenie maksymalne: 2,20 m
masa: 2990 kg
pow. grota: 41,0 m2
pow. foka: 28,0 m2
pow. spinakera asymetrycznego: 120,0 m2
silnik stacjon.: diesel Sail-Drive 14 KM
maksymalna liczba osób: 6
liczba koi: 6 do 8
kategoria CE: A
projekt: Biuro Konstrukcyjne EB
Więcej na www.caravela.pl