Astondoa 66 GLX: luksus po hiszpańsku

2018-01-26 13:19 Stanisław Iwiński

W środku zimy, która w tym roku w sposób wyjątkowy nawiedziła Hiszpanię, zostaliśmy zaproszeni na premierę najnowszego jachtu motorowego ze słynnej stoczni Astondoa, mieszczącej się w uroczej miejscowości nadmorskiej obok Alicante. Dla wielu marka może nie być zbyt znana, jako że rzadko ją można było dotąd spotkać na targach nautycznych, ale jest to jedna z najstarszych stoczni jachtowych na świecie, założona przez braci Jesúsa and José Astondoa Martínez w 1916 r. Jachty z Santa Pola są ulubioną marką dla wielu bogatych biznesmenów hiszpańskich, m.in. sam prezes Realu Madryt jest właścicielem kolejnych nowych modeli.

Stulecie firmy obchodzone w ubiegłym roku zapoczątkowało bardziej otwartą i dynamiczną politykę marketingową. Jednym z jej elementów była właśnie światowa prapremiera prasowa najnowszego dzieła konstruktorów stoczniowych modelu Astondoa 66 glx. Imponujące jest to, że w ciągu tych 100 lat istnienia stocznia wyprodukowała i sprzedała ponad 3000 różnych modeli jachtów, a jej polityką wciąż jest wytwarzanie niepowtarzalnych egzemplarzy, budowanych i wyposażanych pod konkretne zamówienie klienta. Do wykończenia wnętrza stosuje się tylko najbardziej wyszukane i ekskluzywne materiały, tworzących z jachtu prawdziwe dzieło sztuki.

Premierowy 66 glx został wykonany dla odbiorcy z USA, zgodnie z jego sugestiami i pomysłami. Trzeba przyznać, że efekt był znakomity. Wnętrze jachtu to prawdziwy pokaz dyskretnej elegancji, zupełnie zaprzeczającej amerykańskiemu standardowi wykończenia jachtów zgodnie z w wymaganiami odbiorców kochających blichtr i wysoki połysk. Piękne i wysokiej jakości materiały robią wrażenie przede wszystkim wizualne, ale warto jeszcze podkreślić jedną cechę konstrukcyjną: wszystkie trzy pokłady zostały zaprojektowane tak, aby nie miały żadnych stopni i różnicy poziomów. Rzecz bezcenna dla wygody poruszania się po jachcie.

Prezentowany jacht był wyposażony w dwa silniki Mann, poruszające jacht przez układ z wałem prostym, jednostka przystosowana jest również do użycia Volvo Penta IPS1200 lub IPS1350. W czasie testów na wodzie bez problemów rozpędziliśmy jacht do prędkości katalogowej 29 w, przy czym komfort przebywania na pokładzie był niepowtarzalny.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.