Astondoa 66 GLX: luksus po hiszpańsku
W środku zimy, która w tym roku w sposób wyjątkowy nawiedziła Hiszpanię, zostaliśmy zaproszeni na premierę najnowszego jachtu motorowego ze słynnej stoczni Astondoa, mieszczącej się w uroczej miejscowości nadmorskiej obok Alicante. Dla wielu marka może nie być zbyt znana, jako że rzadko ją można było dotąd spotkać na targach nautycznych, ale jest to jedna z najstarszych stoczni jachtowych na świecie, założona przez braci Jesúsa and José Astondoa Martínez w 1916 r. Jachty z Santa Pola są ulubioną marką dla wielu bogatych biznesmenów hiszpańskich, m.in. sam prezes Realu Madryt jest właścicielem kolejnych nowych modeli.
Stulecie firmy obchodzone w ubiegłym roku zapoczątkowało bardziej otwartą i dynamiczną politykę marketingową. Jednym z jej elementów była właśnie światowa prapremiera prasowa najnowszego dzieła konstruktorów stoczniowych modelu Astondoa 66 glx. Imponujące jest to, że w ciągu tych 100 lat istnienia stocznia wyprodukowała i sprzedała ponad 3000 różnych modeli jachtów, a jej polityką wciąż jest wytwarzanie niepowtarzalnych egzemplarzy, budowanych i wyposażanych pod konkretne zamówienie klienta. Do wykończenia wnętrza stosuje się tylko najbardziej wyszukane i ekskluzywne materiały, tworzących z jachtu prawdziwe dzieło sztuki.
Premierowy 66 glx został wykonany dla odbiorcy z USA, zgodnie z jego sugestiami i pomysłami. Trzeba przyznać, że efekt był znakomity. Wnętrze jachtu to prawdziwy pokaz dyskretnej elegancji, zupełnie zaprzeczającej amerykańskiemu standardowi wykończenia jachtów zgodnie z w wymaganiami odbiorców kochających blichtr i wysoki połysk. Piękne i wysokiej jakości materiały robią wrażenie przede wszystkim wizualne, ale warto jeszcze podkreślić jedną cechę konstrukcyjną: wszystkie trzy pokłady zostały zaprojektowane tak, aby nie miały żadnych stopni i różnicy poziomów. Rzecz bezcenna dla wygody poruszania się po jachcie.
Prezentowany jacht był wyposażony w dwa silniki Mann, poruszające jacht przez układ z wałem prostym, jednostka przystosowana jest również do użycia Volvo Penta IPS1200 lub IPS1350. W czasie testów na wodzie bez problemów rozpędziliśmy jacht do prędkości katalogowej 29 w, przy czym komfort przebywania na pokładzie był niepowtarzalny.