Napęd powierzchniowy Q-SPD
Napędy typu Surface Drive znalazły się na rynku niedawno. Są tańsze niż pędniki strugowodne i za sprawą większej mocy uzyskują większe prędkości, zużywając jednocześnie mniej paliwa.
Napędy typu Surface Drive znalazły się na rynku niedawno. Są tańsze niż pędniki strugowodne i za sprawą większej mocy uzyskują większe prędkości, zużywając jednocześnie mniej paliwa. Mogą być stosowane do jednostek profesjonalnych, wojskowych i rekreacyjnych. Napędy powierzchniowe wyróżniają się znacząco niższym zużyciem paliwa niż w innych tego typu napędach, dużą manewrowalnością, szczególnie przy niskiej prędkości, i brakiem kawitacji. Ponadto mają one niską masę, są bardzo wytrzymałe i żywotne, a jednostki pływające nimi napędzane osiągają duże przyspieszenie. Przykładem może być jacht motorowy Royal Denship 82' Open o długości 25 m i wyporności 60 t. Silniki powierzchniowe o mocy 2000 KM pozwalają osiągnąć nim prędkość nawet 45 w.
Więcej: dieselair.pl