Konkurs na houseboaty i tramwaje wodne
Na początku marca tego roku jury przyznało nagrody i wyróżnienia za najlepsze projekty w konkursie "Adaptacja tradycyjnych kadłubów wypornościowych do zastosowań mieszkalnych i turystycznych” organizowanym przez Stocznię Ustka Sp.z o.o. Ze względów formalnych musieliśmy usunąć tę informacje z portalu, ale teraz prezentujemy ją ponownie. Oto nagrodzone propozycje projektowe:
O konkursie pisaliśmy TUTAJ, oraz TUTAJ a także TUTAJ. Podsumował go także jeden z członków Jury, kpt. Jerzy Kuliński na swojej stronie internetowej www.kulinski.marinegdanskcenter.com:
O konkursie dowiedzieliście się z newsa z dnia 26 listopada 2009, który został przeczytany przez prawie 1200 osób. Czyli wiecie o co chodziło organizatorom konkursu.
Konkurs składał się z dwóch części: "praktycznej" i "futurystycznej". Ta pierwsza polegała na zaproponowaniu aranżacji produkowanego przez Stocznię Ustka kadłuba szalupy - jako houseboata. Rozgrywka finałowa w tej kategorii rozegrała się między dwoma koncepcjami - "nowoczenym" houseboatem "Ramona" i bezimiennym "tradycyjnym" houseboatem Patryka Zduna. Mnie brakowało aranżacji "staroświeckiej" - jak nie przymierzając "Książe Xawery" Aleksandra i Michała Celarków.
W kategorii "tramwajów wodnych" koncepcja wodolotu "Knockaut 45" dla mnie była rzeczywiście propozycją nokautującą. Po prostu - ogrom innowacyjności. Czy realnej? Jako juror nie czułem się na siłach ocenić załozeń teoretycznych ani ocenić wymogów technologii budowy. To zadanie dla naukowców. Zastrzegam - to moje indywidualne odczucie. Staram się być pokornym :-)))
A teraz przeczytajcie oficjalny dokument kończący konkurs.
Żyjcie wiecznie!
d'Jorge
Tuż po opublikowaniu wyników konkursu nastąpiło pewne nieprzyjemne wydarzenie. Firma Hexagon, były pracodawca laureata konkursu, pana Sławomira Kota, podała go do sądu za rzekomy plagiat, natomiast pan Kot założył tej firmie sprawę sądową o zniesławienie. Sprawa nadal nie jest rozstrzygnięta.
Poniżej publikujemy protokół z obrad jury na zakończenie konkursu:
Konkurs projektowy
Organizator: Stocznia Ustka Sp.z o.o.
Zagadnienia tematyczne:
Temat nr 1
Adaptacja tradycyjnych kadłubów wypornościowych do zastosowań
mieszkalnych i turystycznych
Temat nr 2
Studium koncepcyjne tramwaju wodnego
Protokół z obrad Jury
Dnia 02.03.2010 miały miejsce obrady Jury konkursu projektowego organizowanego przez Stocznię Ustka Sp.z o.o.
Jury w składzie:
1. Feliks R.Borkowski - Dyrektor Stoczni Ustka Sp.z o.o.;
2. Marcin Rymarz - Product Manager Stoczni Ustka Sp.z o.o.;
3. Stanisław Iwiński - Przedstawiciel Patrona Medialnego, miesięcznika "Żagle";
4. Jerzy Kuliński - Przedstawiciel Stowarzyszenia Armatorów Jachtowych;
5. Jerzy Przybycień - Okrętowe Biuro Projektowo - Konsultingowe, Przedstawiciel Rady Technicznej Polskiego Rejestru Statków SA;
Wyłoniło laureatów.
Zgodnie z punktem 11. Regulaminu następujące kryteria zostały wzięte pod uwagę podczas oceny nadesłanych prac:
1. Innowacyjność i pomysłowość projektu.
2. Funkcjonalność prezentowanego rozwiązania, ergonomia.
3. Technologiczność konstrukcji.
4. Walory estetyczne produktu.
Po szczegółowej analizie projektów Jury postanowiło jednogłośnie przyznać nagrodę główną oraz jedno wyróżnienie. Nagrodę główną w postaci 5 000,- PLN, rocznej prenumeraty miesięcznika "Żagle", prezentacji projektu na targach Wiatr i Woda 2010 oraz za pośrednictwem Patronów Medialnych i stony internetowej Stoczni Ustka Sp.z o.o.zdobył:
p.Sławomir Kot z Tomaszowa Mazowieckiego za projekt Ramona 37, startujący w kategorii nr 1 - "Adaptacja tradycyjnych kadłubów wypornościowych do zastosowań mieszkalnych i turystycznych". Projekt dostał najwyższe noty za walory estetyczne i technologiczność konstrukcji. Wysoko zostały ocenione również jego pomysłowość i funkcjonalność.
Wyróżnienie w postaci 2 000,- PLN, półrocznej prenumeraty miesięcznika "Żagle", prezentacji projektu na targach Wiatr i Woda 2010 oraz za pośrednictwem Patronów Medialnych i stony internetowej Stoczni Ustka Sp.z o.o.zdobył:
p.Daniel Januszewski z Wejherowa za projekt Triton, startujący w kategorii nr 2 - "Studium koncepcyjne tramwaju wodnego".
Do wyróżnienia pracy przyczyniła się bardzo ciekawa i nowoczesna koncepcja architektoniczna nadbudówki. Ponadto uznanie Jury zyskał również sam sposób prezentacji zwycięskich prac.
Jury zwróciło również uwagę na drugi projekt nadesłany przez zdobywcę nagrody głównej. Jest nim niezwykle oryginalna koncepcja wodolotu 'Knockout 45". Praca ta nie została jednak nagrodzona z uwagi na bardzo wysokie koszty realizacji projektu.
Autorskie prezentacje laureatów odbędą się pierwszego dnia Targów Wiatr i Woda, Warszawa 2010, t.j.we czwartek, 11 marca, o godzinie 1200 w sali konferencyjnej "A".
Opracował:
Marcin Rymarz
Product Manager
Sprawdził:
Feliks R.Borkowski
Dyrektor - Prokurent