Evinrude E-TEC G2 – nowa era silników zaburtowych

2019-04-04 15:04 Materiał sponsorowany materiały firmowe

Już w 2003 roku firma BRP wprowadziła na rynek swoją pierwszą generację silników dwusuwowych Evinrude E-TEC. Innowacyjna technologia pozwoliła uzyskać większą moc i moment obrotowy, a jednocześnie spełnić z nawiązką normy emisji spalin określone przez EPA na okres ponad 10 kolejnych lat. Przełomowe rozwiązania oferowane przez BRP dzięki technologii Evinrude E-TEC pozwoliły również zmniejszyć liczbę wizyt u dealerów i ograniczyć wymagany zakres prac konserwacyjnych, dzięki czemu silnik może dłużej pracować na wodzie.

Drugim krokiem w dążeniu do perfekcji było zaprezentowanie przez BRP nowego silnika zaburtowego, który uzyskuje nawet o 75% niższą całkowitą emisję spalin, o 15% niższe zużycie paliwa i generuje o 20% większy moment obrotowy niż czterosuwowe silniki zaburtowe innych wiodących producentów. Chodzi o drugą generację silników Evinrude E-TEC – G2, który zapoczątkował zupełnie nową erę wśród silników zaburtowych.

Nowy silnik E-TEC G2 to pierwszy i jedyny napęd o zindywidualizowanym wyglądzie, prostym mocowaniu i w pełni zintegrowanym sterowaniu cyfrowym. Dzięki tym innowacyjnym rozwiązaniom klienci mogą teraz stworzyć absolutnie idealne połączenie łodzi i silnika, dobierając górne i przednie panele oraz kolory pasujące do łodzi.

Od kolejnego sezonu BRP poszerzyło ofertę silników Evinrude E-TEC G2. W najnowszą technologię zostały wyposażone silniki o mniejszej mocy – od 150 KM.

Dostępne ze zintegrowanym dynamicznym wspomaganiem kierowania i systemem i-Trim, inteligentnym systemem trymu, nowe modele silnika E-TEC G2 zapewniają pewne prowadzenie i optymalne osiągi przy każdej prędkości i w każdych warunkach panujących na wodzie. Dzięki umieszczeniu mechanizmów sterowania w środkowej części silnika jego mocowanie jest uproszczone, a dodatkowo zapewniony jest porządek na pawęży.

Dzięki temu, że silniki E-TEC G2 nie wymagają docierania i mają funkcję automatycznej winteryzacji (przygotowania do okresu zimowego) za pomocą przycisku, są jednymi z najłatwiejszych w eksploatacji.

BRP pomyślało również o ułatwieniach w momencie cumowani. System Evinrude iDock sterowany za pomocą joysticka zapewnia pełną kontrolę w zakresie 360 stopni podczas cumowania łodzi. Ten nowy, intuicyjny, zintegrowany i oferowany za przystępną cenę mechanizm, dostępny w łodziach z dwoma silnikami Evinrude E-TEC G2 o mocy od 150 do 300 KM, zaprojektowany został z myślą o udostępnieniu łatwej w użyciu technologii cumowania za pomocą joysticka większej liczbie użytkowników łodzi.

Całkowicie nowy system iDock pozwala użytkownikowi na łatwe manewrowanie łodzią za pomocą joysticka i umożliwia bezproblemowe cumowanie nawet w najtrudniejszych warunkach. Mechanizm sterowany za pomocą joysticka pozwala na cumowanie bokiem do nabrzeża lub obrót łodzi w miejscu przy zachowaniu pełnej kontroli nad manewrem. Zaawansowana technologia lotniczego czujnika żyroskopowego sprawia, że system iDock jest bardziej intuicyjny w obsłudze, dzięki automatycznej kompensacji oddziaływania wiatru i prądów morskich.

W pełni zintegrowany system iDock łączy się z istniejącym wewnętrznym układem sterowania hydraulicznego w wybranych silnikach Evinrude E-TEC G2, co pozwala ograniczyć koszt części, utrzymać porządek na pawęży i uwolnić cenną przestrzeń na łodzi. Ponadto, ze względu na to, że system wykorzystuje istniejącą architekturę E-TEC G2, czas montażu jest skrócony do minimum – procedura instalowania modeli z systemem iDock jest taka sama jak w przypadku silników Evinrude E-TEC G2 i sam proces trwa zazwyczaj krócej niż godzinę.

Jakby tego było mało od 1 kwietnia do 31 lipca ogłaszamy niespotykaną na naszym rynku ofertę. Wszystkie silniki zaburtowe Evinrude o mocach 25KM-300KM są objęte 10-letnią gwarancją.

Dowiedz się więcej o tych innowacyjnych silnikach zaburtowych klikając tutaj oraz w tym miejscu.

Evinrude
Autor: Eros Maggi
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.