Znani i nieznani oddają głos na Mazury
Jak oddać głos na Mazury, jedynego kandydata Polski w finale światowego konkursu na 7 Nowych Cudów Natury? Można przez Internet lub SMS, ale w czwartek 2 grudnia w Warszawie można to było zrobić… dosłownie – do niezwykłej, trzymetrowej tuby! Na Skwerze Hoovera odbyła się niekonwencjonalna akcja pt. „Tuba – oddaj głos na Mazury”.
Była to kolejna odsłona kampanii „Mazury Cud Natury”, prowadzonej przez Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego. A przykład poparcia dla Mazur dają także znane postaci świata kultury, rozrywki i polityki.
Celem kampanii jest promocja Polski w Europie i na świecie przez piękno Krainy Mazurskich Jezior, Jedynego Polskiego Kandydata-Finalisty światowego konkursu szwajcarskiej Fundacji „New7Wonders” na 7 Nowych Cudów Natury. Zmagania w konkursie na 7 Nowych Cudów Natury trwają od 2008 roku. 21 lipca 2009 r. Mazury zakwalifikowały się do finału konkursu, co oznacza
że zostały uznane za jedno z 28 najpiękniejszych miejsc na Ziemi i jedno z 5 najpiękniejszych miejsc
w Europie! Trwające obecnie głosowanie internetowe, SMS-owe i telefoniczne potrwa
do 11 listopada 2011 r., gdy poznamy siódemkę najpiękniejszych miejsc na świecie.
Patronat nad kampanią „Mazury Cud Natury” objął Minister Sportu i Turystyki RP.
Akcja „Tuba – oddaj swój głos na Mazury” w Warszawie
Akcję „Tuba – oddaj swój głos na Mazury” zainaugurowali aktor i reżyser Arkadiusz Jakubik
(m.in. „Dom zły”, „Prosta historia o miłości”) oraz wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, wykrzykując do ustawionej na Skwerze Hoovera tuby hasło „Mazury Cud Natury”. Później „głosować” mogli już wszyscy, a atrakcją wspólnej zabawy był konkurs
na najgłośniejsze poparcie dla Krainy Mazurskich Jezior. Jego uczestnicy o największej, mierzonej profesjonalnym decybelomierzem, sile głosu otrzymywali oryginalne nagrody – sanki.
Ale posiadaczami mazurskich sanek mogły zostać nie tylko osoby o silnym głosie. Liczyła się przede wszystkim siła poparcia dla Mazur – wśród tych, którzy w trakcie akcji wysłali SMS-owy głos i wrzucili kupon do specjalnej niebiesko-zielonej urny, także rozlosowano te - jakże pasujące do panującej obecnie w całym kraju, zimowej aury - nagrody. Dla najmłodszych miłośników Mazur przygotowano „czarodziejskie” – bo z wybarwionym na skórce napisem Mazury Cud Natury - jabłka.
To jednak nie wszystkie niespodzianki jakie przygotowali organizatorzy. Uczestnicy akcji poparcia Mazur oddawali swój głos całkiem… dosłownie. W jej wnętrzu zainstalowano bowiem niewielka kamerę, która nagrywała pro-mazurskie okrzyki. Zarejestrowane w ten sposób poparcie dla Mazur zostanie udokumentowane na specjalnej stronie internetowej, która zaprezentowana będzie
w połowie grudnia, po krakowskiej edycji akcji (11.12.2010 r.).
- Przez różnego rodzaju akcje w ramach kampanii „Mazury Cud Natury”, w tym w sposób szczególny poprzez projekt „Tuba…”, chcemy pokazać, że każdy może być… cudotwórcą. Bo przecież każdy głos oddany na Mazury, czy to przez SMS czy stronę WWW, zbliża mieszkańców całej Polski do sięgnięcia po prestiżowy tytuł Światowego Cudu Natury – przekonuje Radosław Zawadzki, Dyrektor Departamentu Koordynacji Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego. - Liczymy też na zaangażowanie się przedstawicieli mediów i wszelkich instytucji oraz osób prywatnych do promocji głosowania na polskiego finalistę konkursu.
Premiera projektu i strony internetowej „Znani oddają głos na Mazury”
Tego samego dnia, podczas konferencji prasowej poprzedzającej akcję „Tuba….”, miała swoją premierę specjalna strona www.MazuryCudNatury.tv. Jest ona kluczowym elementem kolejnego projektu w ramach kampanii wspierającej kandydaturę Mazur - „Znani oddają głos na Mazury”.
Na stronie publikowane są krótkie nagrania video, na których znane postaci symbolicznie – wypowiadając hasło Mazury Cud Natury - oddają głos na Krainę Mazurskich Jezior. Strona będzie promowana m.in. na oficjalnej strony kampanii – www.MazuryCudNatury.org.
Idea tego projektu zasadza się na założeniu, że doskonałym sposobem zachęcenia szerokich rzesz ludzi do głosowania jest udział i poparcie osób znanych, lubianych, cenionych. Zestawienie obok siebie „głosów” przedstawicieli najróżniejszych środowisk i zawodów ma pokazać, że ta kandydatura jest wspólną sprawą, ponad różnicami i podziałami. - W ten sposób, w czasach, gdy tak trudno
o wspólne cele, chcemy zjednoczyć Polaków wokół Mazur, jako jedynego Kandydata Wszystkich Polaków – podkreśla Artur Żyrkowski z Agencji Promocji Miast i Regionów, realizującej powyższe projekty.
Wśród już zrealizowanych materiałów video dostępnych na stronie, można znaleźć m.in. głosy polityków, w tym np. Jerzego Buzka, Przewodniczącego Parlamentu Europejskiego czy wicepremiera Waldemara Pawlaka. Uroki Mazur sławią także reprezentanci świata mediów i kultury
- m.in.: Wojciech Mann, Jan Kanty Pawluśkiewicz, Krzysztof Jasiński, Jerzy Fedorowicz,
prof. Aleksander Krawczuk - ale też rozrywki i sportu - m.in. Edyta Herbuś, Małgorzata Kożuchowska, Zbigniew Wodecki, Jakub Porada, Bartosz Węglarczyk, Kinga Rusin, Ewa Farna, Piotr Galiński, Iwona Pavlovic, Dorota Stalińska, Sonia Bohosiewicz, Monika Pyrek i … to nie koniec, bo lista znanych
i lubianych wspierających Mazury wciąż się poszerza.
Pomysłodawcą oraz realizatorem akcji „Tuba - oddaj głos na Mazury” i „Znani oddają głos na Mazury” jest Agencja Promocji Miast i Regionów, specjalizująca się w nietypowych projektach promocyjnych, będąca laureatem Polskiego Konkursu Reklamy KTR 2010 w kategorii „Marketing miejsc”.
Linki
· Strona kampanii: http://mazurycudnatury.org/
· Znani oddają głos na Mazury: www.mazurycudnatury.tv
· Instrukcja głosowania: http://mazurycudnatury.org/pl/jak-glosowac.html
· Profil kampanii na Facebook: http://www.facebook.com/pages/Mazury-Cud-Natury-Masuria-The-Wonder-Of-Nature/359379447493
Kartkę z numerem sms-a, który można wysłać w ramach głosowania na Mazury, zamieściliśmy poniżej: