Test jachtu Solina 24: Elegancja pełna zalet

Testowany jacht to nieco mniejsza siostra Soliny 27 (800), popularnej jednostki znanej z naszych jezior. To udana i jedna z ładniejszych, naszym zdaniem, konstrukcji znanego polskiego architekta jachtowego Andrzeja Skrzata. Długość 24 stopy pozwala na prowadzenie jej bez patentu.
Solina 24 powstała na jesieni 2007 w firmie Solina Yacht, a jej premiera odbyła się na targach „Boatshow" w Łodzi. W 2008 roku pływało w Polsce już kilka egzemplarzy, a wiele solin w wersji balastowej zostało wyeksportowanych do Włoch. Jednostka ta produkowana jest nie tylko w firmie macierzystej, ale sprzedawano ją w formie skorup do dalszej zabudowy w innych stoczniach. Testowany egzemplarz wykonała w całości Solina Yacht, a próby przeprowadzono w przystani „Stranda" w Giżycku oraz na jeziorze Kisajno.
Kadłub
Kadłub charakteryzuje się ostrym wejściem linii wodnych w dziobie i umiarkowanie szeroką rufą. Dziobnica jest lekko pochylona (wiele współczesnych jachtów ma pionowe dziobnice), co przydaje kadłubowi szlachetnej lekkości. Pawęż jest również lekko pochylona (retrousse). Kadłub zrobiono z laminatu poliestrowo-szklanego jako skorupę monolityczną usztywnioną wkładką denną będącą bazą dla koi, modułu kambuzowego, kabiny sanitarnej i usztywnienia dna.
Pokład
Skorupę pokładu wykonano jako sandwich z użyciem 12-milimetrowej pianki Airex. Od strony kabiny doklejona jest laminatowa podsufitka z przetłoczeniami ustalającymi położenie...
Artykuł można przeczytać w sierpniowym wydaniu miesięcznika „Żagle" 08/2010. Prenumeratę i egzemplarze archiwalne "Żagli" można zakupić dzwoniąc pod numer (0-22) 590 5555 lub w sklepie internetowym sklep.murator.pl