Sun Camper po raz pierwszy w Dusseldorfie
Stanisław Iwiński i Dominik Życki informują z Dusseldorfu: Dziś na targach BOOT na stoisku firmy Inter-Yacht-West odbyła się uroczysta premiera polskiej barki SunCamper 30. Choć czytelnicy „Żagli” znają tę łódź z testów w naszym miesięczniku i z wyprawy z Augustowa do Kłajpedy, jej oficjalna, targowa premiera odbyła się właśnie teraz.
Firma Inter-Yacht-West, prowadzona w Niemczech od wielu lat przez Polaka, Jana Fesnaka, zajmuje się głównie sprzedażą polskich konstrukcji na terenie naszego zachodniego sąsiada, a także w Szwajcarii i Austrii. W ofercie IYW są m.in. jachty Skippi 650 i 750, Scandinavia 27, Laguny 16, 25 i 30, i wiele innych. Teraz dołączy do nich także SunCamper 30 – barka zaprojektowana przez biuro projektowe Centkowski & Denert, produkowana zaś w stoczni Balt Yacht. Jan Fesnak dobrze poznał te łódź: płynął nią bowiem w długiej wyprawie z Kowna do Klajpedy i miał okazję poznać w tym czasie wszystkie jej zalety.
SunCamper 30 uzyskał w tym roku nominację do nagrody Jacht Roku 2011 w Polsce, w kategorii łodzi wypornościowych. Więcej na jego temat można przeczytać TUTAJ.
Wyprawę z Augustowa do Kowna SunCamperem opisywaliśmy w numerach: sierpniowym, wrześniowym i październikowym, a jego pełny test w listopadowym wydaniu Żagli w 2010 roku.
Dane techniczne SunCampera 30
Kadłub
długość całkowita 9,50 m
szerokość całkowita 2,98 m
zanurzenie 0,45 m
masa całkowita 3300 kg
liczba koi/maks. liczba osób 5 /10
maksymalna moc silnika 30 KM
zbiornik paliwa 90 l
zbiornik wody 200 l
kategoria projektowa CE C
konstruktor Centkowski & Denert
producent Balt-Yacht
Silnik
Yanmar 21 KM, wysokoprężny
z wtryskiem bezpośrednim
maks. moc 16,2 kW/21 KM
pojemność skokowa 854 cm3
liczba cylindrów 3R
maks. obroty 3600 obr./min
alternator 60 A
Cena łodzi od 150 tys. zł (brutto – bez silnika)