"Regaty w Każdą Środę" na Jeziorze Dąbie Małe

2014-05-14 12:13 lsawala
Regaty w Każdą Środę, fot: informacja prasowa
Autor: Archiwum Żagli

Przez cztery najbliższe miesiące na Jeziorze Dąbie Małe odbywać będą się "Regaty w Każdą Środę".

Regaty są rozgrywane zgodnie z Przepisami Regatowymi Żeglarstwa (PRŻ).

Komunikacja

Zmiany Instrukcji żeglugi będą publikowane na stronie regat gplus.to/WKazdaSrode, nie później niż o godzinie 13:00 w dniu, w którym przeprowadzane są wyścigi.

Program regat

W każdą środę przewiduje się rozegranie w południowej części Jeziora Dąbie Małe trzech wyścigów "na wiatr - z wiatrem" trwających po około 30 minut każdy. Start do pierwszego wyścigu o godzinie 17:30.

Start

Linię startu wyznacza maszt statku Komisji Regatowej (KR) i boja pneumatyczna koloru żółtego.

Procedura startowa zgodnie z przepisem 26 PRŻ:
Sygnałem ostrzeżenia jest flaga „Q” MKS podnoszona 5 minut przed startem.

Sygnałem przygotowania jest flaga „P” MKS podnoszona 4 minuty przed startem.

Na jedną minutę przed startem flaga "P" MKS jest opuszczana.
Opuszczenie flagi "Q" MKS jest sygnałem startu do wyścigu.
Jacht, który wystartuje później niż 10 minut po sygnale startu otrzyma DNS, co zmienia przepis A4.1 PRŻ.

Odwołania

Odwołania sygnalizowane są zgodnie z przepisem 29 PRŻ:
Indywidualne - flaga „X” MKS i jeden sygnał dźwiękowy,
Generalne - flaga „PIERWSZA ZASTĘCZA” MKS i dwa sygnały dźwiękowe.

Trasa

Trasa wszystkich wyścigów na wiatr - z wiatrem, dwa okrążenia:

1. Linię startu przeciąć w kierunku na boją nawietrzną,
2. Nawietrzną żółtą boję pneumatyczną, zostawić po lewej burcie,
3. Bramka: żółtą boję pneumatyczną na linii startu zostawić po prawej burcie, ALBO statek komisji Sędziowskiej zostawić po lewej burcie,
4. Nawietrzną żółtą boję pneumatyczną zostawić po lewej burcie,
5. Linię mety przeciąć z kierunku od boi nawietrznej.

Meta

Linię mety, tożsamą z linią startu, wyznacza maszt statku KR i boja pneumatyczna koloru żółtego. Statek KR ustawiony na linii mety oznaczony jest flagą koloru niebieskiego.

Skrócenie trasy

Komisja Regatowa może skrócić wyścig po pierwszym okrążeniu, co będzie sygnalizowane flagą "S" MKS.

Ograniczenie czasu na mecie

Linia mety wyścigu zostanie zamknięta 20 minut po przybyciu pierwszego jachtu.

Koniec wyścigów

Flaga kodu i flaga "A" MKS podniesione razem oznaczają, że tego dnia nie będzie więcej wyścigów.

Oświadczenia

Przejście linii mety jest równoznaczne z oświadczeniem o prawidłowym przebyciu trasy.

Protesty

Sygnalizowane zgodnie z PRŻ muszą być złożone w formie pisemnej do Komisji Regatowej w ciągu 15 minut od przybycia statku KR do portu. Przepis 61.1(a) PRŻ ma zastosowanie. Termin i miejsce rozpatrywania protestów będzie ogłoszone komunikatem.

Kary

Jacht naruszający przepisy części drugiej PRŻ (prawo drogi) powinien przyjąć karę jednego obrotu wykonując jeden zwrot przez rufę i jeden zwrot przez sztag, niezwłocznie po zaistniałym incydencie (co zmienia przepis 44.1 PRŻ), albo przyjąć karę punktową (obowiązuje wywieszenie żółtej flagi, przepis 44.3 PRŻ), albo wycofać się z wyścigu.

Jacht przyjmujący karę punktową, otrzymuje karę dwóch punktów, lecz nie większą niż jacht, który nie ukończył wyścigu (DNF), co zmienia przepis 44.3 PRŻ.

Jacht naruszający procedurę startową (OCS) otrzymuje karę punktową , równą 20% liczby zgłoszonych jachtów, ale nie większą niż jacht, który nie wystartował (DNS).

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO? POLUB ŻAGLE NA FACEBOOKU

Klasyfikacja w wyścigu

Do klasyfikowania wszystkich jachtów w wyścigu stosuje się system oparty na RYA National Handicap for Cruisers (NHC). Więcej informacji na stronie regat: gplus.to/WKazdaSrode.
3

Kolejność jachtów w wyścigu jest ustalana na podstawie czasów korygowanych, obliczanych według wzoru:

C = E * NHC
gdzie:
C - czas korygowany,
E - rzeczywisty czas przepłynięcia trasy,
NHC - ewolucyjny wyróżnik przeliczeniowy. Wyróżnik przeliczeniowy jachtu zostanie zmieniony po każdym wyścigu. Zmiana wyróżnika przeliczeniowego nie może być podstawą do zadośćuczynienia, co zmienia przepis 62 PRŻ.
Jacht, który osiągnął najmniejszy czas korygowany w wyścigu, otrzyma nagrodę finansową podaną w Zawiadomieniu o regatach.
Klasyfikacja w cyklu regat
Na koniec cyklu regat punkty zdobyte w wyścigach zostaną przemnożone przez wagi zależne od liczby uczestników w poszczególnych wyścigach i zsumowane, zgodnie z następującym wzorem:
L =  (Di * Wi)
gdzie:
L - suma punktów, które jacht zdobył w cyklu wyścigów.
Di = (Ni - Mi +1) = liczba dużych punktów, które jacht zdobył w wyścigu i. Gdy jacht nie startował w wyścigu i, Di = 0.
Ni = Liczba jachtów zgłoszonych do wyścigu i.
Mi = Liczba małych punktów, które jacht zdobył w wyścigu i, zgodnie z przepisem A4 PRŻ.
Wi = (A / Ni + 1) / 2 = waga wyścigu i, zależna od liczby startujących w nim jachtów.
A = średnia liczba jachtów startujących w wyścigach, obliczona dla wszystkich wyścigów cyklu.

Trzy jachty o największej liczbie punktów zdobytych w ciągu całego sezonu, otrzymają nagrody finansowe podane w Zawiadomieniu o regatach.

Odpowiedzialność

Uczestnicy startują w regatach na własne ryzyko zgodnie z przepisem 4 PRŻ. Organizator nie przyjmie żadnej odpowiedzialności za uszkodzenia sprzętu, utratę zdrowia lub życia w związku z regatami, przed, podczas lub po regatach.

Wręczenie nagród

Zaraz po środowych wyścigach zapraszamy do "Tawerny Pod Zardzewiałą Kotwicą" w Camping Marina, ul. Przestrzenna 23, na spotkanie załóg i uroczystość wręczenia nagród.

Marek Zaleski
Sędzia Główny

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.