Płytka wyobraźnia to kalectwo!
To hasło kampanii społecznej, w wyniku której już po raz czwarty na plakatach, billboardach, w radiu i telewizji pojawiają się spoty, reportaże i materiały informacyjne. Akcja ta ma charakter prewencyjny, ostrzega zarówno młodych ludzi, jak i ich rodziców, że czasem jedna nieprzemyślana decyzja o skoku do wody, może zadecydować o dalszej przyszłości młodego człowieka i jego rodziny.
Organizatorzy postawili sobie za cel ostrzeżenie młodych ludzi przed brawurą oraz tragicznymi i często nieodwracalnymi skutkami nieprzemyślanych skoków do wody. Co roku, w wakacje, setki osób w ten właśnie sposób doznaje urazów kręgosłupa.
Kampanię - pod hasłem "Płytka wyobraźnia to kalectwo" - informującą o skutkach skoków do wody od dziesięciu lat prowadzi Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji. W tym roku do szeroko rozumianej współpracy ze Stowarzyszeniem zostało również zaproszone Mazurskie WOPR. W ramach wspólnych działań na warszawskim basenie przy ul. Potockiej odbył się niecodzienny pokaz ratownictwa. Ratownicy Mazurskiego WOPR pokazywali i uczyli jak postępować w wypadkach, kiedy po niefortunnym skoku do wody, istnieje podejrzenie urazu kręgosłupa. Wielu takich urazów można bowiem uniknąć jeśli fachowo udzieli się pierwszej pomocy.
W tym roku partnerami akcji są także Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Urząd m.st. Warszawy, Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Warta Vita S.A.