Pantaenius: ubezpieczenie czarteru na miarę potrzeb
Kiedy wybieracie się w rejs czarterowanym jachtem pamiętajcie o ubezpieczeniu. Tym na poważniejsze wypadki z udziałem innych jachtów lub mariny i tym na drobniejsze uszkodzenia na pokładzie jachtu, który wynajmujecie. Konieczność solidarnego pokrycia kosztów szkody może popsuć cały urlop i relacje załogantów.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ CYWILNA SKIPPERA
Skipper, w związku z pełnioną funkcją, w razie wyrządzenia szkody przez prowadzony jacht jest narażony na bardzo wysokie koszty. W praktyce w razie poważnego wypadku kapitan ryzykuje nawet utratę własnego majątku. Skipperzy pływający zarówno prywatnie jak i zawodowo, mogą ubezpieczyć się od odpowiedzialności cywilnej wobec osób trzecich czyli innych jednostek, mariny i własnych załogantów.
OC Skippera Pantaenius obejmuje ochroną kapitana wraz z załogą i działa także podczas pływania pokładowym pontonem oraz korzystania z jachtowego sprzętu do sportów wodnych. Z tej polisy można skorzystać wtedy, gdy nie zabezpieczy nas ubezpieczenie czarterowanego jachtu. Może on bowiem w ogóle nie posiadać OC, albo posiadać je w wersji minimalnej. Nawet jeśli czarterujący pokaże polisę, może być napisana w obcym języku lub tak zawiła, że i tak nic z niej zrozumiemy. Po szkodzie może się okazać, że nie ma ochrony i pokrycia skutków wyrządzonej innym straty. Ważne, aby pamiętać, że ubezpieczenie OC skippera nie pokryje szkody dotyczącej jachtu, który czarterujemy!
USZKODZENIA NA WYNAJMOWANYM JACHCIE – UTRATA KAUCJI
A uszkodzić własny jacht jest łatwo, bo osób na pokładzie zwykle jest sporo i nie zawsze są to doświadczeni żeglarze. Dlatego najczęściej zdarzającą się niespodzianką na koniec czarteru jest utrata kaucji. Czasami w przedwakacyjnej euforii przeoczymy przy odbiorze sprzętu uszkodzenia dokonane przez jego wcześniejszych użytkowników. Może się też zdarzyć nieuczciwy armator, który zatrzymane kaucje traktuje jak dodatkowy zarobek. Kaucję najczęściej traci się przez porysowany kadłub, uszkodzone luki, na które ktoś nieszczęśliwie nadepnął, popsute zawiasy, zapchane toalety, wkręcone w śrubę liny, podarte żagle czy bezpowrotnie stracone kotwice, korby i pontony. Jeśli armator zatrzyma kaucję w całości lub częściowo z powodu uszkodzenia powierzonego nam jachtu, mamy możliwość odzyskania zatrzymanej kwoty, jeśli ubezpieczymy się przed wyjazdem.
UBEZPIECZENIE KAUCJA PLUS
Ubezpieczenie obejmuje wypłatę częściowo lub całkowicie zatrzymanej kaucji uzgodnionej w umowie czarteru za szkodę powstałą podczas podróży czarterowej.
Można ubezpieczyć się na kwotę mniejszą niż pełna kwota kaucji – np. 3 tys, euro kiedy kaucja wynosi 4 tys euro. W takim wypadku ubezpieczyciel oddaje tyle, ile zatrzyma armator – do kwoty 3 tys. Jeśli zatrzyma więcej niż 3 tys. różnicę pokrywamy z własnej kieszeni.
Od stycznia 2020 dostępnych jest aż 7 opcji ubezpieczenia kaucji od kwoty 1 tys. euro do 15 tys. euro. W przypadku kaucji 4 tys można więc wykupić 2 osobne polisy na ten sam rejs - dla 3 tys. euro i kolejną za 1 tys. Wtedy nasza kaucja będzie w pełni ubezpieczona.
Polisę można wykupić online nawet na 1 dzień przed rozpoczęciem podróży. Co więcej, armator nie musi nawet wiedzieć, że jesteśmy ubezpieczeni – w ten sposób nie zachęcimy go do nadużyć.
Jeśli kaucja zostanie zatrzymana, zbieramy wszystkie rachunki, dowody wpłaty i zdjęcia, a szkodę zgłaszamy po powrocie z rejsu na email: [email protected]
TWOJE KORZYŚCI Z UBEZPIECZENIA – KAUCJA PLUS
NIEZAWODNA OCHRONA: Kiedy szkoda dotyczy uszkodzenia, ochrona działa niezależnie od tego, czy zatrzymanie kaucji jest uzasadnione, czy nie.
USZKODZENIA NAPĘDU LUB SILNIKA: Nie ma wyłączeń dla uszkodzeń napędu lub silnika.
NIEDOUBEZPIECZENIE: Wykluczony jest zarzut niedoubezpieczenia (kwota mniejsza niż pełna kwota kaucji jest ubezpieczona).
OCHRONA NA CAŁYM ŚWIECIE: Ochrona ma zastosowanie na całym świecie.
Szczegółowe informacje na stronie www.pantaenius.pl