Materiał na pomost
W ostatnich latach dał się zauważyć wyraźny wzrost produkcji całego zaplecza i infrastruktury niezbędnego do bezpiecznego i komfortowego użytkowania jachtów
Hitem stały się nowoczesne, ustawiane w dowolne kształty i dowolnej wielkości pomosty – pływające (zakotwiczone), jak i stałe. Wykonywane są z najróżniejszych materiałów: z drewna, betonu, tworzyw sztucznych i… no właśnie, od niedawna mogą też być wykonywane z zupełnie nowego materiału o nazwie Trimax. Jest to wprawdzie materiał budowlany, ale jego właściwości doskonale predestynują go do zastosowań wodnych. Jest to bowiem materiał drewnopodobny, wykonany w 100% na drodze recyklingu, nie ulegający naturalnym czynnikom degradującym. Przeznaczony jest na budowanie konstrukcji na styku lądu z wodą - pomostów, kładek, pirsów jachtowych, falochronów, jako element zabezpieczający śluzy, kanały, koryta rzek, umocnienia brzegów itp. Ciekawe są jego właściwości mechaniczne – choć w przeciwieństwie do drewna nie wymaga konserwacji, dokładnie tak jak drewno może zostać poddany obróbce; może być wiercony, piłowany, zbijany itp. Ponadto Trimax, dla zapewnienia zwiększonej odporności i trwałości dodatkowo został wzmocniony włóknem szklanym. Warto jeszcze dodać, że materiał jest już dobrze sprawdzony za granicą – właśnie jako budulec pomostów w marinach.
Więcej: www.tepro.pl