Mariner 24 - pływanie po Mazurach

Na portalu info.mazury.pl pojawiła się nowa publikacja - prezentacja jachtu Mariner 24, konstrukcji Wojciecha Spisaka. To jednostka, która zdobyła m.in. główną nagrodę wystawy Jacht dla Ciebie 2009, a jej pełen test niebawem ukaże się w miesięczniku "Żagle".
Zamierzeniem projektanta Wojciecha Spisaka było stworzenie jachtu rodzinnego łączącego pojemne wnętrze (ale przy rozmiarach zewnętrznych umożliwiających transport własnym samochodem) oraz mogącego też służyć w firmie czarterowej. Tak powstał nowy jacht żaglowy - Mariner 24 produkowany przez Stocznię jachtową Mariner Yachts.
Przygotowano aż 3 wersje tego jachtu o długości 7,6m (niestety nie mieści się w dozwolonej do prowadzenia bez uprawnień długości kadłuba 7,5m).
- wersję standardową i najbardziej pożądaną na mazurskich jeziorach - z mieczem obrotowym i balastem w dnie,
- wersję sportową wyposażoną w ciężki profilowany miecz szybrowy, z powiększonym ożaglowaniem
- wersję morską (z wymiennym, lekkim kilem) dla amatorów słonej wody, która spełnia kryteria kategorii projektowej B.
Jacht posiada obszerne jak na swoją długość wnętrze. Pod pokładem może przenocować od 4 do nawet 8 osób (zależnie od wersji). Już standardem w jachtach tej wielkości jest osobna kabina WC oraz kambuz z kuchenką, zlewem i lodówką. Duże okna, spory otwór zejściówki i luk dziobowy sprawią, że kabina jest dobrze wentylowana i mocno doświetlona. Kokpit Marinera 24 jest otwarty, wyposażony w trzy sporej wielkości bakisty, ster na pawęży, silnik zaburtowy.
Stocznia oferuje jacht z zabudową opartą na laminatowych modułach, indywidualne zabudowany w drewnie, na różnym etapie wykończenia, łącznie ze sprzedażą półfabrykatów (skorup) do samodzielnego wykończenia. Promocyjna cena skorup wynosiła w ubiegłym roku niecałe 25.000zł netto, ceny jachtów gotowych do pływania w wersji standardowej to wydatek od 60.000zł netto - cena w dużej mierze zależy od wyposażenia.
Więcej: mazury.info.pl
Wersja Standard (miecz obrotowy) | Wersja morska (z lekkim kilem) | Wersja sport (miecz szybrowy) | |
Długość całkowita Długość kadłuba Długość KLW Szerokość kadłuba Szerokość KLW Zanurzenie kadłuba Wyporność do KLW Wyporn. do otw. zalewowych Zanurzenie z mieczem Zanurzenie z kilem Masa jachtu Masa miecza obrotowego Masa miecza szybrowego Masa płetwy balast. kilowej Masa balastu dennego Współczynnik balastowy Wysokość w kabinie Wysokość masztu Wysokość masztu nad KLW Żagle podstawowe Fok Grot Spinaker (opcja) Wys. wolnej burty (dziób/rufa) Liczba załogi max Liczba koji Kategoria projektowa Silnik pomocniczy (zaburtowy) | 7,62 m 7,34 m 7,12 m 2,52 m 2,18 m 0,28 m 2170 kg 5600 kg 1,42 m ------- ok. 1500 kg 95 kg ------ ------ 400 kg około 34% ------ ------ ------ 26,8 m2 11,2 m2 15,6 m2 35 m2 ------ 8 6 + 2 C 4-8 HP | 7,62 m 7,34 m 7,12 m 2,52 m 2,18 m 0,28 m 2170 kg 5600 kg ------- 1,12 m ok. 1700 kg ------ ------ 370 kg 300 kg około 39% 1,80 m 9,05 m 10,68 m 26,0 m2 10,4 m2 15,6 m2 40 m2 1,14/0,94 4 4 (6) C lub B 6-8 HP | 7,62 m 7,34 m 7,12 m 2,52 m 2,18 m 0,28 m 2170 kg 5600 kg 1,53 m ------ 1500 kg ------ 200 kg ------ 300 kg około 34% ------ ------ ------ 28,5 m2 11,3 m2 17,2 m2 40 m2 8 |