Marcin Gienieczko chce płynąć z Sydney do Hobart
Otrzymaliśmy opis oraz projekt łodzi "Ostatni Mohikanin", na której Marcin Gienieczko ma zamiar przepłynąć trasę słynnych regat Sydney - Hobart. Od pierwszego listopada ekipa znanego poszukiwacza przygód będzie "przekuwała słowa w czyn", a więc rozpocznie się budowa jednostki.
Technologia Budowy:
Główny kadłub zostanie zbudowany z dwóch form – kadłub oraz pokład. W części dziobowej z zewnętrznym kołnierzem klejonym, w śródokręciu i części rufowej wewnętrzny kołnierz klejony. Wszystko zostanie wykonane w technologii infuzji z kompozytu epoxydowo węglowego na przekładce.
Boczne pływaki wykonane z jednej formy z wewnętrznymi kołnierzami, pokłady będą płaskie. Wszystko wykonane identycznie jak kadłub.
Belka poprzeczna zostanie zrobiona w technologii on-off na bazie kompozytu epoxydowo węglowego.
Dane do form:
Kadłub 11 m2 obie formy z kołnierzami, z czego 6m2 to powierzchnia kadłuba, 4 m2 to powierzchnie w pełni rozwijalne z małym promieniem gięcia.
Boczne pływaki 1,5m2 formy kołnierzami.
Belka poprzeczna 2,8m2
Ponieważ będzie to forma jednorazowa, nie ma konieczności budowania bardzo grubej konstrukcji z rozbudowanymi usztywnieniami. W celu zachowania kształtu formy zaleca się zastosowanie systemu formierskiego Fastlam 4000 i zbudowanie monolitycznej formy o grubości 8-10mm
Wstępny spis głównych materiałów do budowy kadłuba:
- Żelkot winyloestrowy 15kg
- Zbrojenie węglowe 35kg BXC 600g/m2, 8 kg UDC 600g/m2
- Tkanina cevlarowa 300g/m2 1,5 kg
- Przekładka PVC 80kg/m3 10mm 15 m2 , 20mm 4 m2
- Klej Epoxydowo 15kg
- Dwa luki pokładowe 400x600.
Pełna lista zostanie wykonana po ostatecznym zatwierdzeniu projektu przez Marcina.
Współpraca Cree Yacht z Marcinem Gienieczko.
Naszym głównym celem jest zaprojektowanie kajaka dla Marcina, którym będzie mógł bezpiecznie przepłynąć trasę najtrudniejszych regat Sydney – Hobart. Z naszej strony zapewniamy pełen projekt pod względem kształtu, technologii budowy kopyt-form i wyrobu finalnego, na każdym etapie projektu będziemy do dyspozycji stoczni zajmującej się budową. Jeśli będzie taka konieczność łódka zostanie wykonana w naszym laboratorium.
Podstawowe dane:
Długość całkowita | 7,0m |
Szerokość całkowita | 2,2m |
Szerokość głównego kadłuba | 0,8m |
Masa całkowita | 250 kg |