Marcin Gienieczko chce płynąć z Sydney do Hobart

2009-09-29 23:37 Bartosz Puchowski
_
Autor: archiwum Żagli

Otrzymaliśmy opis oraz projekt łodzi "Ostatni Mohikanin", na której Marcin Gienieczko ma zamiar przepłynąć trasę słynnych regat Sydney - Hobart. Od pierwszego listopada ekipa znanego poszukiwacza przygód będzie "przekuwała słowa w czyn", a więc rozpocznie się budowa jednostki.

Technologia Budowy:

 

Główny kadłub zostanie zbudowany z dwóch form – kadłub oraz pokład. W części dziobowej z zewnętrznym kołnierzem klejonym, w śródokręciu i części rufowej wewnętrzny kołnierz klejony. Wszystko zostanie wykonane w technologii infuzji z kompozytu epoxydowo węglowego na przekładce.

 

Boczne pływaki wykonane z jednej formy z wewnętrznymi kołnierzami, pokłady będą płaskie. Wszystko wykonane identycznie jak kadłub.

 

Belka poprzeczna zostanie zrobiona w technologii on-off  na bazie kompozytu epoxydowo węglowego. 

Dane do form:

 

Kadłub 11 m2  obie formy z kołnierzami, z czego 6m2 to powierzchnia kadłuba, 4 m2 to powierzchnie w pełni rozwijalne z małym promieniem gięcia.

Boczne pływaki 1,5m2 formy kołnierzami.

Belka poprzeczna 2,8m2

 

Ponieważ będzie to forma jednorazowa, nie ma konieczności budowania bardzo grubej konstrukcji z rozbudowanymi usztywnieniami. W celu zachowania kształtu formy zaleca się zastosowanie systemu formierskiego Fastlam 4000 i zbudowanie monolitycznej formy o grubości 8-10mm

 

 

 

Wstępny spis głównych materiałów do budowy kadłuba:

  1. Żelkot winyloestrowy  15kg
  2. Zbrojenie węglowe 35kg BXC 600g/m2,  8 kg UDC 600g/m2
  3. Tkanina cevlarowa 300g/m2  1,5 kg
  4. Przekładka PVC 80kg/m3 10mm 15 m2 , 20mm 4 m2
  5. Klej Epoxydowo 15kg
  6. Dwa luki pokładowe 400x600.

Pełna lista zostanie wykonana po ostatecznym zatwierdzeniu projektu przez Marcina.

 

 

 

 

 

 

Współpraca Cree Yacht  z Marcinem Gienieczko.

Naszym głównym celem jest zaprojektowanie kajaka dla Marcina, którym będzie mógł bezpiecznie przepłynąć trasę najtrudniejszych regat Sydney – Hobart.  Z naszej strony zapewniamy pełen projekt pod względem kształtu, technologii budowy kopyt-form i wyrobu finalnego, na każdym etapie projektu będziemy do dyspozycji stoczni zajmującej się budową.  Jeśli będzie taka konieczność łódka zostanie wykonana w naszym laboratorium.

Podstawowe dane:

Długość całkowita

7,0m

Szerokość całkowita

2,2m

Szerokość głównego kadłuba

0,8m

Masa całkowita

250 kg

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.