Kampania "7 cudów Mazur" turystycznym wydarzeniem roku

2014-12-03 15:30 Informacja prasowa
7 cudów Mazur
Autor: Archiwum Żagli

Po raz kolejny otrzymaliśmy nagrodę główną w konkursie PRO Warmia Mazury za najlepszy w województwie projekt promocji turystycznej - informuje Wydział Promocji Urzędu Miejskiego w Giżycku. Organizatorem konkursu PRO Warmia Mazury jest samorząd województwa warmińsko-mazurskiego we współpracy z Warmińsko-Mazurskim Funduszem „Poręczenia Kredytowe” Sp. z o.o. w Działdowie. Nagrody przyznano w czterech kategoriach: „Kultura”, „Sport i rekreacja”, „Turystyka” oraz „Gospodarka”. Jury oceniało przede wszystkim to, czy zgłoszony projekt pomógł w promocji gminy, która go przeprowadziła. Laureatów konkursu na najlepszy projekt promocyjny poznaliśmy podczas uroczystej gali 27 listopada 2014 na Festiwalu Promocji Gospodarczej Warmii i Mazur w Działdowie.

Wśród nagrodzonych inicjatyw znalazł się wspólny projekt Giżycka, Mikołajek, Mrągowa, Rucianego-Nidy, Rynu i Węgorzewa pod hasłem „7 Cudów Mazur”. Kampania uznana została za turystyczne wydarzenie roku. Jury doceniło umacnianie wizerunku Mazur jako stolicy polskiego żeglarstwa. Projekt polegający na organizacji cyklu regat wraz z imprezami towarzyszącymi uznano za wyjątkowy ze względu na ścisłą współpracę samorządów z Mazur. Dzięki połączeniu sił, o projekcie było w tym roku głośno w całej żeglarskiej Polsce. Kampania „7 Cudów Mazur” doceniona została po raz drugi, ponieważ w ubiegłym roku nagrodę otrzymała pierwsza edycja zainicjowanej przez samorządy wspólnej promocji Krainy Wielkich Jezior Mazurskich.

Warto dodać, że pomysł by wspólnie się promować, współdziałać i współpracować, a nie rywalizować, zrodził się dwa lata temu właśnie podczas Festiwalu Promocji Gospodarczej. Pracownicy samorządowi uznali, że czas zrobić coś wspólnie. Jest to chyba jedyny taki przykład w Polsce, kiedy kilka gmin, zdawałoby się konkurencyjnych, realizuje wspólny kierunek działań i to nie tylko w sferze promocji. W jeszcze większym gronie gminy z obszaru Wielkich Jezior realizują projekty unijne, które zaowocowały wspólną strategią, planowane są też wspólne inwestycje, mające ożywić nasz region.

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO? POLUB ŻAGLE NA FACEBOOKU

Wśród pozostałych najlepszych przedsięwzięć z Warmii i Mazur roku 2014, jest również Olsztyńskie Lato Artystyczne. Nagroda w kategorii „Kultura” za skuteczność działań w internecie, mediach i promocji bezpośredniej, o czym świadczyły nie tylko liczne artykuły i materiały prasowe, ale przede wszystkim 179 tysięcy widzów i uczestników OLA. Nagrodę w kategorii „Sport i rekreacja” przyznano imprezie ”Jeziorak Challenge” , która w niekonwencjonalny sposób pokazuje jeden z największych atutów Iławy czyli Jeziorak. W tym roku jezioro stało się areną zmagań żeglarza Karola Górskiego i ultramaratończyka Michała Złotowskiego, który okazał się lepszy od żeglarza o około 25 minut. Ich rywalizacji przyglądali się nie tylko mieszkańcy i turyści z Iławy, ale również około 21 tysięcy widzów w Internecie. W tej samej kategorii wyróżnienie otrzymał Susz Triathlon 2014 za konsekwentne budowanie marki Susza jako polskiej stolicy triathlonu. Wyróżniony w kategorii „Turystyka” został projekt „Rozwój i promocja E-usług publicznych w Urzędzie Miejskim w Lidzbarku Warmińskim”, w ramach którego przebudowano i unowocześniono miejski portal internetowy, który dzięki temu zyskał znacznie większą popularność wśród internautów.

W tym roku nie przyznano pierwszego miejsca w kategorii „Gospodarka”. Wyróżnienie zdobyła przeprowadzona przez Urząd Miasta Olsztyna kampania promocyjna działek inwestycyjnych położonych w Strefach Przedsiębiorczości nad jeziorem Ukiel. Jurorów przekonała promocja ogólnopolska oraz skuteczne działania reklamowe w mediach regionalnych i ogólnopolskich. Miastu udało się podpisać dwie umowy warte łącznie ponad milion złotych. W ubiegłym roku nagrodę główną w tej kategorii otrzymała giżycka publikacja „Inwestuj w Giżycku”, zrealizowana przez Wydział Promocji Urzędu Miejskiego w ramach unijnego projektu „Marka Giżycko”.

Celem festiwalu jest edukacja, inspirowanie oraz propagowanie efektywnych rozwiązań związanych z promocją gospodarczą i współpracą z inwestorami (na stronie www.festiwalpromocji.pl można pobrać wszystkie festiwalowe prezentacje). A kolejna edycja Festiwalu Promocji Gospodarczej Warmii i Mazur planowana jest w Giżycku:)

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.