Jesienny Program Edukacji Morskiej dla 1300 gimnazjalistów

2011-09-08 12:34 Anna Karczewska/VMG PR
_
Autor: Agnieszka Walulik/VMG PR

1300 gimnazjalistów wypłynie na Zatokę Gdańską w ramach jesiennych rejsów drugiej edycji Programu Edukacji Morskiej. Do października, codziennie na pokładach jachtów Programu po wodach Gdańska i Zatoki Gdańskiej będą pływali uczniowie gdańskich gimnazjów.

Letnie przygody pomorskich gimnazjalistów dobiegły końca. Podczas trzech wakacyjnych rejsów na pokładach „mlecznych kanapek” pierwsze żeglarskie szlify zdobyło 15 laureatów konkursu ekologicznego „Bałtyk pod ochroną” zorganizowanego w ramach drugiej edycji Programu Edukacji Morskiej w Gdańsku. Od września wracamy do Gdańska!

Już dziś z gdańskiej mariny wypłynęła pierwsza jesienna grupa uczniów. Do października, codziennie na pokładach jachtów Programu po wodach Gdańska i Zatoki Gdańskiej będą pływali uczniowie gdańskich gimnazjów, którzy zamiast spędzać dzień w sali szkolnej będą mieli szansę poznać swoje miasto od strony wody oraz dowiedzieć się, jak chronić florę i faunę Bałtyku. Od maja tego roku w ramach akcji wypłynęły już ponad 2 tysiące pierwszaków.
„Program nabiera wiatru w żagle. – mówi Mateusz Kusznierewicz, pomysłodawca akcji – Dzięki zaangażowaniu sponsorów możemy rozwijać nasz pomysł i wzbogacać go o nowe elementy. W tym roku skupiliśmy się na ochronie Bałtyku, w przyszłym chcemy dodać elementy wiedzy o bezpieczeństwie na wodzie i naukę pierwszej pomocy. Cieszy nas też reakcja młodzieży na naszą inicjatywę, oraz wsparcie ze strony szkół. To dzięki współpracy z nimi idzie nam tak dobrze!”
W tym roku, po raz pierwszy, jachty Programu Edukacji Morskiej, zwane przez mieszkańców miasta „mlecznymi kanapkami” pływały również w wakacje. Dzięki wsparciu sponsorów załogantami byli finaliści konkursu ekologicznego zorganizowanego we współpracy ze Stacją Morską Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego oraz Fundacją Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego - uczniowie gimnazjów z Gdańska, Gdyni, Kartuz, Kościerzyny, Chojnic i Pruszcza Gdańskiego. Podczas każdego, trwającego dwa tygodnie, rejsu młodzi żeglarze nie tylko uczyli się sterowania jachtem i życia na nim, ale również odwiedzali helskie fokarium, gdzie dowiadywali się jak należy dbać o nasz morze i co zrobić, aby chronić jego mieszkańców. A także świetnie się bawili!
"Podobała mi się walka z morzem, jak sterowałem razem z kolegą. Płynęliśmy pod wiatr do kolejnego portu i trzeba było walczyć ze sterem, ciągle robić zwroty - naprawdę bomba!" – powiedział po powrocie Mateusz z Gdańska, laureat pierwszego miejsca w kategorii poster.
Dzięki takim żeglarskim przygodom młodzi ludzie z Gdańska oswajają się z morzem. Coraz więcej z nich po zakończeniu rejsu zapisuje się na kursy żeglarskie i wyraża chęć zdobycia patentu. Dla uczniów i szkół uczestnictwo w Programie jest bezpłatne. Oficjalnym sponsorem Programu Edukacji Morskiej jest Grupa LOTOS oraz Ferrero, producent Kinder Mlecznej Kanapki.  Relacje z rejsów, zdjęcia i najnowsze informacje na temat kolejnych rejsów można oglądać na stronie www.ProgramEdukacjiMorskiej.pl oraz na stronie Facebook/ProgramEdukacjiMorskiej.

O Programie:
Program Edukacji Morskiej w Gdańsku jest realizowany na zlecenie Prezydenta Miasta Gdańska przez Fundację Gdańską. Pomysłodawcą akcji jest Mateusz Kusznierewicz, Ambasador Miasta Gdańska ds. Morskich. W ramach Programu wszyscy uczniowie klas pierwszych gdańskich gimnazjów odbędą kilkugodzinne rejsy po Kanale Portowym i Zatoce Gdańskiej, w czasie których nauczą się podstaw żeglowania, uzyskają informacje z dziedziny historii, geografii i biologii oraz poznają swoje miasto od strony wody. Program ma na celu przybliżenie tradycji morskiej i dziedzictwa Gdańska jego młodszym mieszkańcom oraz pokazanie im możliwości, jakie daje życie w mieście położonym nad wodą. Udział w rejsach jest dla uczestników bezpłatny. Sponsorem Programu jest Ferrero, producent Kinder Mlecznej Kanapki oraz Grupa LOTOS S.A.

Kontakt dla mediów:
Anna Karczewska
Mail: [email protected]
Tel: 722 500 500

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.