Duży jacht na drodze

2013-02-16 8:56 Na podst. archiwum "Żagli" oprac. jk
_
Autor: archiwum "Żagli"

Jak transportować duży, ciężki jacht - np. morski - tak, by nie naruszyć przepisów drogowych i nie narazić się na wysoką karę? Oto prosta, choć niekoniecznie tania recepta!

W takiej sytuacji najlepiej skorzystać z usług profesjonalnego przewoźnika. Dlaczego? Nasze przepisy drogowe nie pozwalają na transportowanie dużych jachtów (ponad 3,5 t masy składu = samochód + przyczepa + jacht - zestaw jak na naszym zdjęciu) siecią dróg w sposób amatorski (potrzebne są specjalne uprawnienia kierowcy, stosowne zezwolenia, pilot zestawu). Dlatego transport dużych łodzi i jachtów o wymiarach standardowych lub nienormatywnych odbywa się zwykle przy wykorzystaniu specjalistycznych naczep niskopodwoziowych.

W przypadku transportu ładunków, których jeden z parametrów (wymiary, masa lub nacisk osi) przekracza dopuszczalne normy, wymagane jest uzyskanie specjalnych zezwoleń na przejazd ładunków ponadnormatywnych. Jeśli chodzi o przejazdy krajowe, zezwolenia takie wydaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. W szczególnych przypadkach dodatkowo określane są warunki przewozu, np.: pilotaż, pilotaż policji, zabezpieczenie linii napowietrznych, uzgodnienia z PKP przejazdu przez skrzyżowania z liniami kolejowymi itp.

Brak koniecznych zezwoleń na przejazd ładunku ponadnormatywnego grozi wysokimi karami pieniężnymi, aresztowaniem pojazdów, a nawet cofnięciem licencji konkretnemu przedsiębiorstwu, które odpowiedzialne jest za ów transport.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.