9 dni albo cztery lata na remont śluz
Ciekawą informację dotyczącą remontu śluz - czterech na niemieckiej rzece Neckar i trzech na polskim Kanale Ślesińskim, przesłał Mirosław Czerny, członek jury nagrody Przyjazny Brzeg. Warto przeczytać i porównać tempo prac naprawczych u nas i w Niemczech...
Czytam na http://www.zegluga.wroclaw.pl/news.php
9-dniowy intensywny program naprawy śluz na Nekarze
Wasser- und Schifffahrtsamt Stuttgart wyłączy w dniach 13.07-21.07.2011 ruch statków na czterech śluzach rzeki Neckar: Hessigheim, Pleidelsheim, Esslingen i Deizisau i przeprowadzi naprawy oraz dokładną kontrolę ich stanu. Każda z tych czterech śluz jest przysłowiowym uchem igielnym dla żeglugi. Przy wyłączeniu jednej ruch na Neckarze w górę czy w dół musi zostać wstrzymany. Lepiej więc było połączyć konieczne remonty i przeprowadzić je jednocześnie w możliwie najkrótszym czasie tak, aby wstrzymanie żeglugi było jak najmniej dotkliwe dla armatorów.Trzy dźwigi pływające będące w posiadaniu WSA a także inne własne i obce urządzenia pływające przeznaczone zostały do tej akcji. Należy bowiem na czterech komorach postawić grodze tymczasowe w miejsce poddawanych remontowi górnych i dolnych wrót.
oraz:
Modernizacja Kanału Ślesińskiego zakończy się w 2015 roku
Modernizacja Kanału Ślesińskiego to projekt ujęty w Wielkopolskim Programie Regionalnym. Obecnie są prowadzone prace pogłębieniowe oraz trwa remont śluz. Wartość inwestycji to prawie 26 mln zł. Zakończenie prac planowane jest na 2015 rok. Projekt współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 Priorytetu III "Środowisko Przyrodnicze". Porozumienie w sprawie dofinansowania projektu zostało podpisane w dniu 31.12.2010r. Całkowite wydatki kwalifikowalne wynoszą około 26 mln zł w tym dofinansowanie z Funduszu w kwocie nie przekraczającej 18 mln zł. Wkład własny wynosi prawie 8 mln zł.
Też trzy śluzy, ale remont od 2011 do 2015 roku.
Bez komentarza
M. Czerny