Vendée Globe: Jak „mieszkać wygodnie" w podróży dookoła świata?
Dla uczestników regat Vendée Globe jacht klasy Open 60 to przez trzy miesiące miejsce pracy i wypoczynku, schronienie i namiastka domu oraz narzędzie sportowej walki. Konstruktorzy przy tworzeniu tych wyczynowych jednostek biorą pod uwagę bardzo wiele sugestii skiperów. Stąd spore różnice w „wystroju" wnętrz jachtów, które startują w tegorocznym wyścigu.
Pomysły żeglarzy dotyczą przede wszystkim rozwiązań na pokładach jachtów, by jak najbardziej zoptymalizować obsługę osprzętu i żagli. Wiele dyskusji dotyczy jednak także „wystroju" wnętrza jachtu. Przestrzeń pod pokładem tych jednostek ma być jak najbardziej dopasowana do charakteru i upodobań samotnych żeglarzy. Różnice pomiędzy kabinami nawigacyjnymi są więc ogromne. Oryginalne patenty dotyczą zarówno uchylnego zestawu fotel-panel nawigacyjny, który ma dawać poczucie komfortu nawet przy najbardziej narowistej żegludze. Zresztą pomysłów na amortyzowanie uderzeń jachtu o fale jest wiele więcej. Niemal każdy zaprojektował swój ulubiony fotel-siedzisko. Fanatycy szybkiej, bezpardonowej żeglugi preferują fotele rodem z wyścigów samochodowych WRC. Miłośnicy wygody i „klasyki" IKEA wybierają wygodne pufy. Inni z kolei stawiają na funkcjonalność i niezawodność. Ci, którzy nawet na moment nie chcą tracić kontroli nad jachtem – budują w nawigacyjnej specjalne kanapy, które służą jednocześnie jako koje. Różnice wydają się nie mieć końca. Żeglarze, którzy wolą skupienie i ascetyzm projektują wnętrza surowe i w ciemnych barwach. Inni chcą mieć nieco jaśniej, ale za to żaden przyrząd nie jest zbytkiem. Kabiny i wnętrza jachtów wiele mówią o charakterach skiperów...
Vendée Globe: Jak „mieszkać wygodnie" w podróży dookoła świata?
Vendée Globe: Jak „mieszkać wygodnie" w podróży dookoła świata?