Velux 5 Oceans: zmiana portu etapowego

2010-12-20 12:00 Agata Boksa/Hill & Knowlton Poland
_
Autor: archiwum Żagli

Firma Clipper Ventures, organizator regat samotnych żeglarzy dookoła świata VELUX 5 OCEANS ogłosiła dziś zmianę trasy wyścigu. Trzeci etap, którego start odbędzie się 6 lutego z Wellington w Nowej Zelandii będzie miał metę w Punta del Este w Urugwaju, a nie jak wcześniej zaplanowano w Salwadorze w Brazylii.

Sir Robin Knox-Johnston, prezes Clipper Ventures i jeden z dyrektorów VELUX 5 OCEANS, tak komentuje tę zmianę: „W Punta del Este będziemy mogli zorganizować wszystko na najwyższym poziomie. Ten urugwajski port już trzy razy gościł flotę naszych regat – w roku 1990, 1994 i 1998. Zapewnia najlepsze zaplecze dla zawodników, zespołów i partnerów imprezy. Oczywiście nie jesteśmy zadowoleni z tego, że w trakcie trwania wyścigu zmieniamy port etapowy, ale przyczyną naszej decyzji jest fakt, iż Salwador nie był w stanie wywiązać się ze wszystkich zobowiązań związanych z regatami. W związku z tym najlepszym rozwiązaniem dla wszystkich, tak uczestników jak i organizatorów, była zmiana portu etapowego.

Zawodnicy startujący w regatach VELUX 5 OCEANS będą gośćmi klubu żeglarskiego Punta del Este Yacht Club, który zagwarantuje im wszystkie niezbędne usługi i wygody. Jachty Eco 60 będą stały w bezpiecznym i głębokim basenie portowym. Klub zapewni też pomieszczenia biurowe dla organizatorów i mediów, a także miejsce dla kontenerów i pontonów.

Żeglarze powinni ukończyć liczący 5 800 Mm etap trzeci na początku marca 2011. Start etapu czwartego z Punta del Este do Charleston w USA został zaplanowany na 27 marca 2011. Etap piąty, ostatni, w którym żeglarze powrócą do francuskiego La Rochelle, pozostaje bez zmian i na dzień dzisiejszy jego początek zaplanowano na 14 maja przyszłego roku. Tym samym wokółziemska pętla zostanie zamknięta.

VELUX 5 OCEANS, organizowany przez Clipper Ventures PLC jest najstarszym indywidualnym wyścigiem dookoła świata, znanym od 28 lat najpierw jako BOC Challenge, a później jako Around Alone. W obecnej edycji trasa liczy pięć odcinków, które żeglarze przepłyną w trakcie dziewięciu miesięcy. Po starcie, który miał miejsce 17 października z La Rochelle flota dotarła do Cape Town, następnie płynie do Wellington w Nowej Zelandii, Punta del Este w Urugwaju i Charleston w USA. Ostatni odcinek biegnie przez Atlantyk z powrotem do Francji. Jachty spodziewane są na mecie VELUX 5 OCEANS w czerwcu 2011 roku.

www.velux5oceans.pl

Zapraszamy na www.velux5oceans.com

Dołącz do nas na  twitter.com/velux5oceans

Dołącz do nas na www.facebook.com/Velux5Oceans

Oglądaj nas na Youtube www.youtube.com/velux5oceans2010

 

Regaty VELUX 5 OCEANS – The Ultimate Solo Challenge

Regaty VELUX 5 OCEANS są największym indywidualnym wyzwaniem w żeglarstwie. Już ponad 500 osób znalazło się w przestrzeni kosmicznej, a wciąż mniej niż 180 samotnie opłynęło świat. VELUX 5 OCEANS to cykl pięciu odcinków wymagających wyjątkowej odporności na stres, składających się na maraton dookoła kuli ziemskiej o długości 30 tysięcy mil morskich. Regaty, organizowane co cztery lata od 1982 r., były początkiem kariery dla kilku najlepszych żeglarzy świata. VELUX 5 OCEANS to nie tylko najdłuższy, ale również najstarszy rejs dookoła świata. VELUX 5 OCEANS wyznacza nowe trendy w zawodach regatowych wprowadzając w tym roku klasę Eco 60, która jest symbolem oszczędności, dostępności i szacunku dla środowiska.

www.velux5oceans.com

 

VELUX

Dzięki światłu dziennemu i świeżemu powietrzu, których dostarczają produkty VELUX, powstają lepsze warunki mieszkalne. Oferta VELUX obejmuje szeroki asortyment okien do poddaszy oraz świetlików wraz z rozwiązaniami przeznaczonymi do płaskiego dachu. VELUX oferuje również różnego rodzaju rolety wewnętrzne i zewnętrzne, żaluzje, produkty izolacyjne oraz do zdalnego sterowania, a także panele solarne przeznaczone do montażu na dachu. Grupa VELUX posiada swoje fabryki w 11 krajach, a przedstawicielstwa handlowe w blisko 40 krajach. Jest jedną z najsilniejszych marek na światowym rynku materiałów budowlanych, a jej produkty są sprzedawane niemal na całym świecie. W Grupie VELUX zatrudnionych jest około 10 tys. osób, a jej właścicielem jest VKR Holding A/S.

Firma VELUX Polska, będąca częścią Grupy VELUX, jest obecna na polskim rynku od 1989 roku. Biuro handlowe VELUX Polska funkcjonuje od 1990 roku. Pierwszą fabrykę w Gnieźnie otwarto w 1998 roku, a kolejna powstała w 2003 roku w Namysłowie. Wszystkie fabryki w Polsce otrzymały certyfikat jakości ISO 9001 oraz ISO 14001 zgodności produkcji z zasadami ekologii, jak również OHSAS 18001 z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy. Zatrudnienie VELUX w Polsce systematycznie rośnie, obecnie w fabrykach i spółce handlowej pracuje ponad 1 300 osób.

www.velux.com

www.velux.pl

 

Clipper Ventures

W tym roku mija 41 lat od kiedy Sir Robin Knox Johnston po raz pierwszy samotnie opłynął świat. Obecnie jako prezes Clipper Ventures jest jednym z największych promotorów regat dookoła świata. Firma Clipper Ventures, założona w 1995 r. zajmuje się przygotowaniem i promocją największych wydarzeń żeglarskich, które przyciągają wielu uczestników, generują znaczące przychody, zainteresowanie mediów i sponsorów. Knox-Johnston zakładając Clipper Venture kierował się zasadą, że żeglarstwo powinno być dostępne dla wszystkich, dlatego zainicjował regaty Clipper Round the World Race, które do tej pory ukończyło 2 tysiące osób.

www.clipper-ventures.com

 

Partnerzy i dostawcy regat

Partner transportowy, Maersk Line: www.maerskline.com

Port startu i mety, La Rochelle (Francja): www.ville-larochelle.fr / www.agglo-larochelle.fr

Porty: Cape Town, Wellington, Salvador, Charleston

Dostawca odzieży: www.henrilloyd.com

Dostawca nawigacji: www.maxsea.com

Partner badawczy, Portsmouth University: www.port.ac.uk

Partner dla środowiska, Sailors for the Sea: www.sailorsforthesea.org 

Oficjalny pomiar czasu: www.nauticawatches.com

 

Poprzednią informację o regatach Velux 5 Oceans zamieściliśmy TUTAJ

Informację o możliwości wysłania kartki świątecznej do Gutka można znaleźć TUTAJ

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.