Velux 5 Oceans: naprawy na "Operon Racing" prawie zakończone

2011-04-15 17:12 Biuro prasowe regat VELUX 5 OCEANS
Operon Racing podczas postoju w porcie Fortaleza
Autor: Zbigniew Gutkowski/onEdition/w-w-i.com "Operon Racing" podczas postoju w porcie Fortaleza

Zbigniew Gutkowski, który od niedzieli pozostaje w brazylijskim porcie Fortaleza, dokąd musiał zawinąć w trakcie czwartego etapu regat dookoła świata Velux 5 Oceans informuje, że podstawowe prace na Operon Racing dobiegają końca.

„Sztag już od kilku dni jest zrobiony, teraz trwa regulacja takielunku, bo do założenia sztagu musieliśmy poluzować inne elementy stabilizujące maszt” – mówi Gutek. „Alternator powinienem mieć jutro. Bukszpryt jest laminowany w tej chwili, powinien zostać skończony do soboty”.

Wyjątkową ciekawostką jest fakt, że w naprawie bukszprytu Gutkowskiemu pomagają ci sami dwaj pracownicy, którzy dziesięć lat temu pomagali naprawiać w Fortalezie inny polski jacht – katamaran Warta-Polpharma płynący wówczas w milenijnych regatach The Race. Polską załogę zmusiły wtedy do postoju również problemy techniczne. Gutek został rozpoznany w porcie, miał też szansę obejrzeć zdjęcia zrobione dziesięć lat temu. „Wtedy łódka była dobrze zrobiona, więc nie mam wątpliwości, że bukszpryt też zrobią dobrze” – komentuje Polak pracę swoich pomocników.

„Z rzeczy podstawowych, które trzymały mnie tutaj w porcie, to już właściwie wszystko. Martwi mnie tylko to, że kilu jednak nie naprawię, a w Charleston nie będzie na to czasu, więc zrobimy go dopiero w La Rochelle po regatach” – tak Gutek podsumowuje kwestie techniczne. „Port jest dobrze chroniony, a jacht jest bezpieczny. Wiele spraw udało się załatwić dzięki pomocy pani Hanny Zborowskiej – Neves, której niniejszym bardzo chciałbym podziękować” – dodaje.

Ale jak wiadomo, oprócz naprawy uszkodzeń jachtu, polski zawodnik ma również kłopoty zdrowotne. Uszkodzone w trakcie pierwszej części czwartego etapu regat żebro okazało się złamane i lekarze zalecili żeglarzowi co najmniej kilkudniową przerwę.

„Jeżeli chodzi o moje zdrowie, będę chciał jeszcze raz pójść do lekarza, zrobić jeszcze jedno prześwietlenie, żeby zobaczyć czy jest poprawa. Chciałbym wypłynąć 20 kwietnia, żeby spokojnie zdążyć do Charleston na start kolejnego etapu” – planuje Gutkowski.

Dystans z Fortalezy do Charleston, gdzie 14 maja zaczyna się kolejny, piąty i ostatni etap regat VELUX 5 OCEANS, wynosi 3205 mil morskich. Na pokonanie go potrzeba około dwudziestu dni.

Kolejność zawodników w dn. 15.04.2011 na godzinę 12.00 czasu UTC (14.00 czasu polskiego):

1. Brad Van Liew, Le Pingouin (USA): 885 Mm do mety, dystans ost. doby 256 Mm, śr. pr. 10,7 w

2. Derek Hatfield, Active House (CAN): 150 Mm do lidera, dystans ost. doby 264 Mm, śr. pr. 11 w

3. Chris Stanmore-Major, Spartan (UK): 259 Mm do lidera, dystans ost. doby 251 Mm, śr. pr. 10,5 w

4. Zbigniew Gutkowski, Operon Racing (POL): postój techniczny – Fortaleza – 3205 Mm do mety

Regaty VELUX 5 OCEANS to wokółziemskie regaty samotników z przystankami w pięciu portach etapowych. Żeglarze wystartowali z La Rochelle we Francji 17 października 2010. Do Kapsztadu (7500Mm) dopłynęli po około miesiącu. Start drugiego etapu do Wellington w Nowej Zelandii miał miejsce 16 grudnia 2010 (7000Mm). Trzeci etap ruszył 6 lutego 2011 do Punta del Este w Urugwaju (5800Mm), skąd 27 flota wypłynęła do Charleston w USA (5700Mm). W piątym etapie (start 14 maja) żeglarze powrócą do francuskiego La Rochelle (3600Mm) i tym samym wokółziemska pętla licząca ok. 30 000 mil morskich zostanie zamknięta.

Zapraszamy na www.velux5oceans.com

Dołącz do nas na  twitter.com/velux5oceans

Dołącz do nas na www.facebook.com/Velux5Oceans

Oglądaj nas na Youtube www.youtube.com/velux5oceans2010

 

Regaty VELUX 5 OCEANS – The Ultimate Solo Challenge

Regaty VELUX 5 OCEANS są największym indywidualnym wyzwaniem w żeglarstwie. Już ponad 500 osób znalazło się w przestrzeni kosmicznej, a wciąż mniej niż 180 samotnie opłynęło świat. VELUX 5 OCEANS to cykl pięciu odcinków wymagających wyjątkowej odporności na stres, składających się na maraton dookoła kuli ziemskiej o długości 30 tysięcy mil morskich. Regaty, organizowane co cztery lata od 1982 r., były początkiem kariery dla kilku najlepszych żeglarzy świata. VELUX 5 OCEANS to nie tylko najdłuższy, ale również najstarszy rejs dookoła świata. VELUX 5 OCEANS wyznacza nowe trendy w zawodach regatowych wprowadzając w tym roku klasę Eco 60, która jest symbolem oszczędności, dostępności i szacunku dla środowiska.

www.velux5oceans.com

 

VELUX

Dzięki światłu dziennemu i świeżemu powietrzu, których dostarczają produkty VELUX, powstają lepsze warunki mieszkalne. Oferta VELUX obejmuje szeroki asortyment okien do poddaszy oraz świetlików wraz z rozwiązaniami przeznaczonymi do płaskiego dachu. VELUX oferuje również różnego rodzaju rolety wewnętrzne i zewnętrzne, żaluzje, produkty izolacyjne oraz do zdalnego sterowania, a także panele solarne przeznaczone do montażu na dachu. Grupa VELUX posiada swoje fabryki w 11 krajach, a przedstawicielstwa handlowe w blisko 40 krajach. Jest jedną z najsilniejszych marek na światowym rynku materiałów budowlanych, a jej produkty są sprzedawane niemal na całym świecie. W Grupie VELUX zatrudnionych jest około 10 tys. osób, a jej właścicielem jest VKR Holding A/S.

Firma VELUX Polska, będąca częścią Grupy VELUX, jest obecna na polskim rynku od 1989 roku. Biuro handlowe VELUX Polska funkcjonuje od 1990 roku. Pierwszą fabrykę w Gnieźnie otwarto w 1998 roku, a kolejna powstała w 2003 roku w Namysłowie. Wszystkie fabryki w Polsce otrzymały certyfikat jakości ISO 9001 oraz ISO 14001 zgodności produkcji z zasadami ekologii, jak również OHSAS 18001 z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy. Zatrudnienie VELUX w Polsce systematycznie rośnie, obecnie w fabrykach i spółce handlowej pracuje ponad 1 400 osób.

www.velux.com

www.velux.pl

 

Clipper Ventures

W tym roku mija 41 lat od kiedy Sir Robin Knox Johnston po raz pierwszy samotnie opłynął świat. Obecnie jako prezes Clipper Ventures jest jednym z największych promotorów regat dookoła świata. Firma Clipper Ventures, założona w 1995 r. zajmuje się przygotowaniem i promocją największych wydarzeń żeglarskich, które przyciągają wielu uczestników, generują znaczące przychody, zainteresowanie mediów i sponsorów. Knox-Johnston zakładając Clipper Venture kierował się zasadą, że żeglarstwo powinno być dostępne dla wszystkich, dlatego zainicjował regaty Clipper Round the World Race, które do tej pory ukończyło 2 tysiące osób.

www.clipper-ventures.com

Poprzednią informację z regat Velux 5 Oceans zamieściliśmy TUTAJ

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.