V5O: Naprawa kila na "Operon Racing"

2011-03-12 8:10 Biuro prasowe regat VELUX 5 OCEANS
_
Autor: Ainhoa Sanchez/w-w-i.com

Jacht Eco 60 "Operon Racing" Zbigniewa "Gutka" Gutkowskiego w trakcie postoju pomiędzy trzecim a czwartym etapem regat VELUX 5 OCEANS został wyjęty z wody. Na razie łódź pozostaje na dźwigu i trwa ocena uszkodzeń kila.

Informację o zderzeniu jachtu "Operon Racing" z unoszącym się na wodzie drzewem, które spowodowało uszkodzenia kila, można przeczytać TUTAJ

Kilkumilimetrowy luz pojawił się jeszcze przed przylądkiem Horn, poważnie niepokojąc polskiego zawodnika. Gutkowski zgłosił wówczas komisji regatowej, że słyszy dziwne stukanie. Polski zawodnik zdecydował się kontynuować rejs mimo wszystko. Pozostawał w stałym kontakcie z komisją regatową oraz służbami ratowniczymi. Aby zredukować stukanie, Gutkowski cały czas musiał płynąć z kilem maksymalnie wychylonym w jedną stronę, co zdecydowanie miało wpływ na jego prędkość i kurs.

Udało mu się jednak, pomimo tych niedogodności, dopłynąć na drugiej pozycji, po fantastycznym finiszu w trakcie którego wyprzedził Brytyjczyka Chrisa Stanmore-Majora (Spartan) i dopłynął na linię mety 40 sekund przed nim.

Operon Racing stoi teraz w porcie Piriapolis, położonym około 18 kilometrów na zachód od mariny w Punta del Este będącej portem etapowym regat VELUX 5 OCEANS. Jest to jedyny port dysponujący odpowiednim dźwigiem do podniesienia jachtu wielkości Eco 60.

"Okazało się, że zniszczenia są poważne, tak że bardzo się cieszę, że udało mi się ukończyć ten etap. Kil jest mocno uszkodzony z przodu, widać ślad silnego uderzenia" - mówi Gutek. "Teraz lokalni mechanicy próbują rozkręcić całe urządzenie, które porusza kilem, żebyśmy mogli zobaczyć, co się stało i skąd się wziął ten luz."

Choć przepisy klasy Eco 60 mówią, że w trakcie regat jacht nie może zostać wyjęty z wody, przewidziano wyjątek. Taką sytuacją jest konieczność wyciągnięcia łodzi ze względów bezpieczeństwa. Nie wiadomo jeszcze, jak długo Operon Racing pozostanie w górze. Start czwartego etapu z Punta del Este do Charleston zaplanowano na 27 marca.

Regaty VELUX 5 OCEANS to wokółziemskie regaty samotników z przystankami w pięciu portach etapowych. Żeglarze wystartowali z La Rochelle we Francji 17 października 2010. Do Kapsztadu (7500Mm) dopłynęli po około miesiącu. Start drugiego etapu do Wellington w Nowej Zelandii miał miejsce 16 grudnia 2010 (7000Mm). Trzeci etap ruszył 6 lutego 2011 do Punta del Este w Urugwaju (5800Mm), skąd 27 marca żeglarze wypłyną do Charleston w USA (5700Mm). W piątym etapie (start 14 maja) powrócą do francuskiego La Rochelle (3600Mm) i tym samym wokółziemska pętla licząca ok. 30 000 mil morskich zostanie zamknięta.

www.velux5oceans.pl

Zapraszamy na www.velux5oceans.com

Dołącz do nas na twitter.com/velux5oceans

Dołącz do nas na www.facebook.com/Velux5Oceans

Oglądaj nas na Youtube www.youtube.com/velux5oceans2010

 

Regaty VELUX 5 OCEANS - The Ultimate Solo Challenge

Regaty VELUX 5 OCEANS są największym indywidualnym wyzwaniem w żeglarstwie. Już ponad 500 osób znalazło się w przestrzeni kosmicznej, a wciąż mniej niż 180 samotnie opłynęło świat. VELUX 5 OCEANS to cykl pięciu odcinków wymagających wyjątkowej odporności na stres, składających się na maraton dookoła kuli ziemskiej o długości 30 tysięcy mil morskich. Regaty, organizowane co cztery lata od 1982 r., były początkiem kariery dla kilku najlepszych żeglarzy świata. VELUX 5 OCEANS to nie tylko najdłuższy, ale również najstarszy rejs dookoła świata. VELUX 5 OCEANS wyznacza nowe trendy w zawodach regatowych wprowadzając w tym roku klasę Eco 60, która jest symbolem oszczędności, dostępności i szacunku dla środowiska.

www.velux5oceans.com

 

VELUX

Dzięki światłu dziennemu i świeżemu powietrzu, których dostarczają produkty VELUX, powstają lepsze warunki mieszkalne. Oferta VELUX obejmuje szeroki asortyment okien do poddaszy oraz świetlików wraz z rozwiązaniami przeznaczonymi do płaskiego dachu. VELUX oferuje również różnego rodzaju rolety wewnętrzne i zewnętrzne, żaluzje, produkty izolacyjne oraz do zdalnego sterowania, a także panele solarne przeznaczone do montażu na dachu. Grupa VELUX posiada swoje fabryki w 11 krajach, a przedstawicielstwa handlowe w blisko 40 krajach. Jest jedną z najsilniejszych marek na światowym rynku materiałów budowlanych, a jej produkty są sprzedawane niemal na całym świecie. W Grupie VELUX zatrudnionych jest około 10 tys. osób, a jej właścicielem jest VKR Holding A/S.

Firma VELUX Polska, będąca częścią Grupy VELUX, jest obecna na polskim rynku od 1989 roku. Biuro handlowe VELUX Polska funkcjonuje od 1990 roku. Pierwszą fabrykę w Gnieźnie otwarto w 1998 roku, a kolejna powstała w 2003 roku w Namysłowie. Wszystkie fabryki w Polsce otrzymały certyfikat jakości ISO 9001 oraz ISO 14001 zgodności produkcji z zasadami ekologii, jak również OHSAS 18001 z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy. Zatrudnienie VELUX w Polsce systematycznie rośnie, obecnie w fabrykach i spółce handlowej pracuje ponad 1 300 osób.

www.velux.com

www.velux.pl

 

Clipper Ventures

W tym roku mija 41 lat od kiedy Sir Robin Knox Johnston po raz pierwszy samotnie opłynął świat. Obecnie jako prezes Clipper Ventures jest jednym z największych promotorów regat dookoła świata. Firma Clipper Ventures, założona w 1995 r. zajmuje się przygotowaniem i promocją największych wydarzeń żeglarskich, które przyciągają wielu uczestników, generują znaczące przychody, zainteresowanie mediów i sponsorów. Knox-Johnston zakładając Clipper Venture kierował się zasadą, że żeglarstwo powinno być dostępne dla wszystkich, dlatego zainicjował regaty Clipper Round the World Race, które do tej pory ukończyło 2 tysiące osób.

www.clipper-ventures.com

Poprzednią informację z regat Velux 5 Oceans zamieściliśmy TUTAJ

V5O: Naprawa kila na "Operon Racing"

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.