Przygotowania do startu CALBUD Team w Mini Transat

2011-08-31 13:24 Radosław Kowalczyk
_
Autor: Radosław Kowalczyk

Radek Kowalczyk, szczeciński żeglarz, który jako trzeci Polak w historii zakwalifikował się do transatlantyckich regat Mini Transat, informuje o stanie przygotowań do wyścigu: Do wyjazdu zostało nam nieco ponad 2 tygodnie. Prace przy przygotowaniu jachtu trwają na kilku frontach: kadłub, masz, balast, żagle...

Wszystko w jednym celu: poprawić osiągi jachtu. Musimy odchudzić jacht z kilogramów, oraz poprawić nasz "silnik", czyli maszt i żagle.

Nie zapominamy o bezpieczeństwie żeglugi. Na oceanie zdarzyć się może wszystko, więc musimy być gotowi na wszystko. Przeglądamy każdą śrubkę, każdą linkę i szeklę. Brakujące środki bezpieczeństwa, jeszcze w okresie eliminacji, zapewniły firmy Sart, Sailbook i Raft Service. Jeszcze tylko przegląd i to najważniejsze wyposażenie będzie również kompletne. Za pomoc przy przeglądzie dziękujemy firmie Raft Service ze Szczecina.

Miło nam również poinformować, że do naszego zespołu CALBUD Team dołączyła firma AST Sails projektując i wykonując nowe żagle główne z najnowszych dostępnych materiałów, oraz firma Sail Service i pan Piotr Adamowicz projektując i wykonując ogromne żagle przednie. Tym samym będziemy mieć nowy komplet żagli na start. Serdecznie dziękujemy i zapraszamy kolejnych Partnerów do wzięcia udziału w tym wspaniałym przedsięwzięciu żeglarskim.

Serdecznie pozdrawiam,


Radek Kowalczyk
CALBUD Team

Regaty Transat 6.50 (popularne Mini Transat), rozpoczną się 25 września dokładnie o godzinie 17:17. 80 zawodników (w tym sześć kobiet) wystartuje przy Fort Boyard (Charente-Maritime/Francja) i popłynie do Funchal (wyspa Madera/Portugalia), a następnie do drugiego etapu wyścigu do Salvador (State of Bahia/Brazylia). Trasa regat liczy ok. 4200 Mm, czyli ok. 7800 kilometrów. Imprezę organizuje Grand Pavois Organisation. Żeglarze samotnicy i ich zespoły brzegowe będą przygotowywać się bezpośrendio do wyścigu od 21 września w marinie w La Rochelle we Francji.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.