Polskie jachty klasy Micro zawojowały świat
O bardzo udanym sezonie może mówić Leszek Gonciarz. Załogi startujące na jachtach zaprojektowanych przez krakowianina wywalczyły niemal wszystkie możliwe tytuły w klasie Micro! Oto podsumowanie tegorocznego sezonu przygotowane przez projektanta:
Jeszcze raz gratuluję załodze jachtu STAWO.PL potrójnej korony, a właściwie poczwórnej bo trzeba doliczyć tytuł Miedzynarodowych Mistrzów Belgii!
Z mojego punktu widzenia bardzo interesujący jest ranking Euro-Micro 2012 dla dywizji "Cruiser": http://www.microclass.org...v.html#cruisers
W ubiegłym sezonie Euro-Micro 2011, pierwsze trzy miejsca zajmowały załogi startujące na jachcie typu FlyerClassic (LG550_Cruiser_2010). Warto zaznaczyć że były to załogi Polskie, w kolejności zjętych miejsc: Marcina Celmerowskiego, Rafała Moszczyńskiego i Majki Dembowskiej. W sezonie 2012 nastąpiła zmiana, na jachtach które zaprojektowłem zaczęły startować załogi zagraniczne, równocześnie załoga Marcina Celmerowskiego przesiadła się na jacht dywizji "Proto", a Maja Dembowska nie startowała w tym sezonie. W rankingu Euro-Micro 2012 w dywizji Cruiser na pozycji pierwszej jest załoga Phelippe Benaben (Francja), na drugim załoga Gorana Stevanović (Serbia), dopiero na trzecim załoga Rafała Moszczyńskiego. Ja jestem z tych wyników niezwykle zadowolony, trochę żal że nie wygrały załogi z Polski, lecz sukces załóg z zagranicy startujących na jachtach FlyerClassic (LG550_Cruiser_2010) poprawia zdecydowanie mój nastrój. Gratuluję zwycięzcy rankingu załodze Phelippe Benaben (Francja) i drugiego miejsca załodze Gorana Stevanović (Serbia). Nieco słabsze rezultaty w Euro-Micro 2012 załóg z Polski wynikają ze specyfiki tej klasyfikacji, aby być w czołówce trzeba wystartować co najmniej w trzech regatach cyklu. Pojawienie się konkurencyjnych zagranicznych załóg startujących na łódkach FlyerClassic (LG550_Cruiser_2010) spowodowało wyrównanie rywalizacji i dwa starty nie wystarczają. Trzeba też stwierdzić że w nasze załogi straciły przewagę sprzętową. W sezonie roku 2010 i 2011 na jachtach FlyerClassic (LG550_Cruiser_2010) startowały wyłącznie załogi z Polski.
W przyszłym sezonie 2013r. przybędą kolejne dwie-trzy załogi zagraniczne startujące na jachtach FlyerClassic (LG550_Cruiser_2010), potwierdzona jest załoga z Rosji i Niemiec, więc na pewno w rywalizacji regatowej będzie jeszcze trudniej. Wniosek podstawowy, w przyszłym sezonie trzeba startować w większej ilości regat cyklu Euro-Micro, wiem ze wiąże się to z zaangażowaniem większej ilości czasu i powiększeniem budżetu na pokrycie kosztów startów. Jest teraz czas na rozmowy ze sponsorami i trzeba o tym pamiętać.
Pozdrawiam
Leszek Gonciarz