Jawne wydatki 32. Pucharu Ameryki
Zarząd America's Cup przedstawił protokół, w którym ujawnia w jaki sposób do dnia 30 czerwca 2004 roku zostały wydane pieniądze przeznaczone na przygotowania do organizacji imprezy. Jak do tej pory wydano zaledwie 6% kwoty, która ma pójśc na przygotowania do walki o Srebrny Dzbanek w Walencji.
Organizatzorzy przewidują 210 mln. $ przychodu z przedsięwzięcia. Wydatki zaś mają sięgnąć 195 mln. $. 15 mln. zysku podzielą między siebie: challengerzy - 45%, obrońca trofeum - 45%, organizatorzy regat - 10%.
Pieniądze wydane do tej pory pochodziły: z opłaty od miasta gospodarza Pucharu Ameryki 2007 czyli Walencji, od sponsora głównego - firmy Louis Vuitton, partnerów - firm Endesa i Grupo Santander oraz od partnerów wspierających - firm Adecco, Ford, Nespresso i Dockwise.
Ze 195 mln. budżetu 3% pochłoną przygotowania do regat, 10% marketing i przedsięwzięcia komercyjne, 21% komunikacja i media, 13% obsługa regat, 39% koszty ogólne i 13% administracja.
Następny protokół będzie obejmował wydatki do 31 grudnia 2004, a zostanie przedstawiony pod koniec pierwszego kwartału 2005 roku.