Christophe Bullens wycofuje się z regat V5O

2011-01-03 10:46 Agata Boksa/Hill & Knowlton Poland
_
Autor: Ainhoa Sanchez/onEdition

Christophe Bullens nie miał wyboru i po kolejnych problemach na łódce zmuszony został do wycofania się z regat VELUX 5 OCEANS. Po całej serii awarii osprzętu i takielunku nastąpił ostatni cios – zaledwie godzinę po trzecim z kolei starcie zawodnika z portu w Kapsztadzie, na "Five Oceans of Smiles too" znów oderwała się szyna mocująca główny żagiel do masztu.

Kolejny powrót Bullensa do Kapsztadu oznacza, że nie będzie już w stanie ukończyć drugiego etapu regat zanim reszta floty wyruszy 6 lutego w dalszą trasę z Wellington w Nowej Zelandii. Ponieważ rozgrywany obecnie drugi etap regat prowadzi przez niebezpieczne wody Oceanu Południowego, na decyzji żeglarza zaważyła też obawa o bezpieczeństwo własne i jachtu. Dla 49-letniego zawodnika, który do tej pory pokonał tak wiele przeciwności losu i wykazał niesamowitą determinację, jest to decyzja niełatwa.

Trudności, jakie spotkały mnie i mój jacht, wzięły górę i sprawiły, że nie jestem w stanie kontynuować rejsu”– powiedział Christophe. „Niestety nie mam innego wyboru. Nie byłoby to ani rozsądne, ani mądre, a na pewno byłoby niebezpieczne. Trzeba umieć w pewnym momencie być realistą i nie dać się ponieść własnej próżności. W tego rodzaju regatach nie startuje się po to, żeby udowodnić coś innym, ale żeby samemu stanąć twarzą w twarz z wyzwaniem. A ja nie mam prawa angażować tych, którzy aż do tej chwili mnie wspierali, żeby szli ze mną dalej drogą, która nie ma sensu.

David Adams, dyrektor regat VELUX 5 OCEANS, tak komentuje tę sprawę: „Christophe wykazał się ogromną wytrwałością w realizacji swojego marzenia o uczestnictwie w tym wyścigu. Jest fantastycznym wzorem sportowca i uosobieniem wszystkich cech jakie w tych regatach staramy się wspierać. Przykro nam, że Christophe się wycofuje, ale jego decyzja jest rozsądna biorąc po uwagę warunki panujące na Oceanie Południowym. Życzymy mu powodzenia i mamy nadzieję zobaczyć na starcie kolejnej edycji VELUX 5 OCEANS w roku 2014.

Oto lista wydarzeń, które doprowadziły do wycofania się belgijskiego zawodnika:

5 października 2010: Jacht, na którym Christophe miał pierwotnie wystartować traci maszt w rejsie do La Rochelle. Rozpoczynają się poszukiwania drugiej jednostki.

13 października 2010: Cztery dni przed startem Christophe kupuje jacht Artech od francuskiego żeglarza Jeana-Baptiste’a Dejeanty’ego.

17 października 2010: Christophe startuje razem z pozostałymi zawodnikami, a po 48-godzinnym rejsie kwalifikacyjnym wraca do La Rochelle.

24 października 2010: Po przygotowaniu nowego jachtu Christophe startuje ponownie z La Rochelle tydzień po pozostałych.

1 listopada 2010: Jest zmuszony do zatrzymania się na Gran Canarii na 48 godzin po tym, jak w sztormie podarł się grot i połamały jego listwy.

10 listopada 2010: Zmuszony jest zawinąć na wyspy Zielonego Przylądka, gdzie szuka pomocy lekarskiej z powodu utrzymującej się gorączki.

25 listopada 2010: Prawie tona wody wlewa się do środka Five Oceans of Smiles.

28 listopada 2010: Jacht uderza w wieloryba.

6 grudnia 2010: Po 49 dniach na morzu Christophe dopływa do portu w Kapsztadzie zaledwie 5 dni przed startem drugiego etapu regat

16 grudnia 2010: Z czterodniowym opóźnieniem z powodu sztormu zaczyna się drugi etap regat.

17 grudnia 2010: Christophe zawraca do Kapsztadu po awarii sterów i elektroniki.

20 grudnia 2010: Dzięki nieprawdopodobnej mobilizacji obecnych na miejscu wolontariuszy Christophe ponownie wyrusza w morze.

22 grudnia 2010: Problemy z szyną masztu zmuszają go do powrotu do Cape Town.

1 stycznia 2011: Christophe ponownie startuje, ale znów jest zmuszony do powrotu z powodu awarii szyny masztu.

3 stycznia 2011: Christophe Bullens wycofuje się z regat VELUX 5 OCEANS.

Pomimo rozczarowania Christophe jest jak zwykle optymistycznie nastawiony: „Po raz pierwszy w życiu, choć brałem udział w wielu regatach, spotkałem się z tak nieprawdopodobnym wsparciem, pomocą i przyjaźnią, nie tylko pomiędzy zawodnikami, ale również między rodzinami, zespołami technicznymi, organizatorami i kibicami. Eco 60 to fantastyczna klasa, jedyna na świecie, gdzie choć startowałem sam, miałem na pokładzie bardzo liczną załogę.

 

www.velux5oceans.pl

Zapraszamy na www.velux5oceans.com

Dołącz do nas na  twitter.com/velux5oceans

Dołącz do nas na www.facebook.com/Velux5Oceans

Oglądaj nas na Youtube www.youtube.com/velux5oceans2010

Regaty VELUX 5 OCEANS – The Ultimate Solo Challenge

Regaty VELUX 5 OCEANS są największym indywidualnym wyzwaniem w żeglarstwie. Już ponad 500 osób znalazło się w przestrzeni kosmicznej, a wciąż mniej niż 180 samotnie opłynęło świat. VELUX 5 OCEANS to cykl pięciu odcinków wymagających wyjątkowej odporności na stres, składających się na maraton dookoła kuli ziemskiej o długości 30 tysięcy mil morskich. Regaty, organizowane co cztery lata od 1982 r., były początkiem kariery dla kilku najlepszych żeglarzy świata. VELUX 5 OCEANS to nie tylko najdłuższy, ale również najstarszy rejs dookoła świata. VELUX 5 OCEANS wyznacza nowe trendy w zawodach regatowych wprowadzając w tym roku klasę Eco 60, która jest symbolem oszczędności, dostępności i szacunku dla środowiska.

www.velux5oceans.com

VELUX

Dzięki światłu dziennemu i świeżemu powietrzu, których dostarczają produkty VELUX, powstają lepsze warunki mieszkalne. Oferta VELUX obejmuje szeroki asortyment okien do poddaszy oraz świetlików wraz z rozwiązaniami przeznaczonymi do płaskiego dachu. VELUX oferuje również różnego rodzaju rolety wewnętrzne i zewnętrzne, żaluzje, produkty izolacyjne oraz do zdalnego sterowania, a także panele solarne przeznaczone do montażu na dachu. Grupa VELUX posiada swoje fabryki w 11 krajach, a przedstawicielstwa handlowe w blisko 40 krajach. Jest jedną z najsilniejszych marek na światowym rynku materiałów budowlanych, a jej produkty są sprzedawane niemal na całym świecie. W Grupie VELUX zatrudnionych jest około 10 tys. osób, a jej właścicielem jest VKR Holding A/S.

Firma VELUX Polska, będąca częścią Grupy VELUX, jest obecna na polskim rynku od 1989 roku. Biuro handlowe VELUX Polska funkcjonuje od 1990 roku. Pierwszą fabrykę w Gnieźnie otwarto w 1998 roku, a kolejna powstała w 2003 roku w Namysłowie. Wszystkie fabryki w Polsce otrzymały certyfikat jakości ISO 9001 oraz ISO 14001 zgodności produkcji z zasadami ekologii, jak również OHSAS 18001 z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy. Zatrudnienie VELUX w Polsce systematycznie rośnie, obecnie w fabrykach i spółce handlowej pracuje ponad 1 300 osób.

www.velux.com

www.velux.pl

 

Clipper Ventures

W tym roku mija 41 lat od kiedy Sir Robin Knox Johnston po raz pierwszy samotnie opłynął świat. Obecnie jako prezes Clipper Ventures jest jednym z największych promotorów regat dookoła świata. Firma Clipper Ventures, założona w 1995 r. zajmuje się przygotowaniem i promocją największych wydarzeń żeglarskich, które przyciągają wielu uczestników, generują znaczące przychody, zainteresowanie mediów i sponsorów. Knox-Johnston zakładając Clipper Venture kierował się zasadą, że żeglarstwo powinno być dostępne dla wszystkich, dlatego zainicjował regaty Clipper Round the World Race, które do tej pory ukończyło 2 tysiące osób.

www.clipper-ventures.com

Partnerzy i dostawcy regat

Partner transportowy, Maersk Line: www.maerskline.com

Port startu i mety, La Rochelle (Francja): www.ville-larochelle.fr / www.agglo-larochelle.fr

Porty: Cape Town, Wellington, Salvador, Charleston

Dostawca odzieży: www.henrilloyd.com

Dostawca nawigacji: www.maxsea.com

Partner badawczy, Portsmouth University: www.port.ac.uk

Partner dla środowiska, Sailors for the Sea: www.sailorsforthesea.org 

Oficjalny pomiar czasu: www.nauticawatches.com

Poprzednią informację z drugiego etapu Velux 5 Oceans zamieściliśmy TUTAJ

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.