BWR: faworyci ponownie na czele wyścigu

2011-01-24 16:01 archiwum Żagli
_
Autor: www.barcelonaworldrace.org

Wielcy faworyci Barcelona World Race, wyścigu non stop dookoła świata dwuosobowych załóg - Jean-Pierre Dick i Loick Peyron (FRA) na "Virbac Paprec 3" wyszli na prowadzenie. Ze stratą kilku mil płynie obok nich druga załoga uważana za kandydatów do zwycięstwa - Michel Desjoyeaux i Francois Gabart (FRA) na "Foncii". Oba jachty kilka dni temu musiały zawinąć do brazylijskiego portu Recife w celu usunięcia awarii. Po krótkim postoju ruszyły z powrotem na ocean i szybko ponownie objęły prowadzenie w wyścigu. Na trzecim miejscu żegluje załoga medalistów olimpijskich w klasie 49-er Hiszpanie Iker Martinez i Xabi Fernandez na jachie "Mapfre". Do prowadzącej dwójki tracą jednak ponad 500 mil.

Klasyfikacja w wyścigu BWR 23 styczeń 2011:

1. Virbac-Paprec 3, 19,401 nm do mety
2. Foncia In Stealth Mode
3. Mapfre, 513 nm do lidera
4. Estrella Damm, 522
5. Groupe Bel, 526
6. Renault Z.E., 584
7. Neutrogena, 609
8. Mirabaud, 618
9. Gaes Centros Auditivos, 634
10. Hugo Boss, 730
11. Central Lechera Asturiana, 734
12. We Are Water, 822
13. Forum Maritim Catala, 925
Rtd President

Więcej o regatach: www.barcelonaworldrace.org

====================================================

Alex Thompson, który miał żeglować na jachcie „Hugo Boss” z Nowozelandczykiem Andym Meiklejohnem w wokółziemskim wyścigu Barcelona World Race, nie popłynie jednak w regatach. Powodem są kłopoty zdrowotne Brytyjczyka i jego rodziny. "Hugo Boss" płynie jednak dalej. Alex Thompson, od wielu lat żeglujący jachtami o nazwie „Hugo Boss”, tuż przed startem wyścigu Barcelona World Race przeszedł operację usunięcia wyrostka robaczkowego. Po rekonwalescencji miał wrócić na pokład swojej łodzi, na której w zastępstwie żeglował Holender, Wouter Verbraak. Jednak nie dojdzie już do zamiany żeglarzy i „tymczasowy” sternik, bardzo doświadczony uczestnik dwóch wyścigów Volvo Ocean Race, pożegluje dalej wokół ziemi w parze z Nowozelandczykiem. Brytyjczyk wprawdzie przestał już odczuwać skutki operacji usunięcia wyrostka, jednak w międzyczasie, 7 stycznia został nie do końca szczęśliwym ojcem małego chłopczyka. U malca wykryto tuż po urodzeniu zwężenie cieśni aorty, które wymaga ciągłej dalszej obserwacji. Brytyjczyk zdecydował w związku z tym o rezygnacji z udziału w wyścigu.

Aktualnie na prowadzeniu wyścigu Barcelona World Race znajduje się załoga jachtu „Virbac-Paprec 3” – Jean-Pierre Dick i Loick Peyron, która dziś nad ranem przekroczyła równik. Tuż za nimi nadal żeglują Michel Desjoyeaux i Francois Gabart na „Foncii”, ale prawdopodobnie będą zmuszeni zawinąć do portu Recife w Brazylii w celu naprawienia uszkodzonego przedziału zderzeniowego na dziobie ich jachtu. Na trzecim miejscu ze stratą ok. 100 mil do lidera, załoga łodzi „Estrella Damm Sailing Team”, Alex Pella i Pepe Ribes.

Oto kolejność w wyścigu na dzień 13 stycznia 2011:Zwycięzcami poprzedniej edycji wyścigu zostali Jean-Pierre Dick (FRA) & Damian Foxall (IRE). Przepłynięcie liczącej 25 tys. mil trasy z Barcelony do Barcelony zajęło im w 2007/2008 roku 92 dni, 09 godzin, 49 minut, 49 sekund. Wyścig ukończyło wówczas pięć z dziewięciu startujących załóg.

1.Virbac-Paprec 313/01/2011 08:30:4721 6940.029 13.55'1 17.04'13,518310,212,2511849,8234184
Dick & Peyron  --WS         
2.Foncia13/01/2011 08:30:0021 74349.00.030 19.29'0 58.47'11,61958,511,5421929,4225189
Desjoyeaux & Gabart  WS         
3.Estrella Damm Sailing Team13/01/2011 08:30:0021 795101.152.028 59.67'0 46.54'11,117710,211,5511789,7233187
Pella & Ribes  WN         
4.Mirabaud13/01/2011 08:30:0021 844150.049.028 35.17'1 55.38'12,416810,911,65517110,5252181
Wavre & Paret  WN         
5.Mapfre13/01/2011 08:30:0021 850156.50.029 26.48'1 35.10'10,7198810,9401949,6231189
Martínez & Fernández  WN         
6.Groupe Bel13/01/2011 08:30:0121 872178.10.029 06.52'2 10.49'12,616911,512,35717312288177
De Pavant & Audigane  WN         
7.Neutrogena Formula Noruega13/01/2011 08:30:0021 880186.40.028 24.73'2 41.98'10,81671111,55517011,8283178
Herrmann & Breymaier  WN         
8.Renault13/01/2011 08:30:0022 100406.00.028 35.95'6 42.73'14,119210,813,45419112,4303194
Rivero & Piris  -WN         
9.Gaes Centros Auditivos13/01/2011 08:30:0022 105411.20.028 50.02'6 41.55'13,21771213,46017912,9310183
Caffari & Corbella  WN         
10.Forum Maritim Catala13/01/2011 08:30:0022 281587.70.025 57.59'10 35.50'13,617513,813,96917914337190
Marín & Aglaor  WN         
11.Hugo Boss13/01/2011 08:30:0722 288594.50.026 27.39'10 39.08'13,725611,212,55619913,1320197
Verbraak & Meiklejohn  WN         
12.We are water13/01/2011 08:00:0022 341647.40.024 56.89'11 43.87'12,218312,212,25518411,7281196
Mumbrú & Sanmartí  WN         
13.Central Lechera Asturiana13/01/2011 08:30:0022 387693.20.026 10.27'12 20.34'15,22543,914,4192527,1170241
Merediz & Palacio  WN         

 

 

Do startu w regatach Barcelona World Race przygotowywał się od kilku lat także kpt. Krzysztof Owczarek, którego partnerem na jachcie „Fruit” miał być Francuz, Armand Coursodon. Polski jacht „Fruit” nie wystartował jednak w wyścigu dookoła świata Barcelona World Race. Polsko-francuska załoga nie dostarczyła swej łodzi na start regat w przewidzianym na to czasie, a ponadto organizatorzy nie otrzymali ważnego i aktualnego certyfikatu pomiarowego polskiej łodzi.
Szkoda więc, że wśród uczestników drugiej już edycji wyścigu Barcelona World Race zabraknie akcentu polskiego. Władze klasy IMOCA potwierdziły, że polski jacht „Fruit" nie dopełnił przepisów pomiarowych klasy i że nie mogły w tej sytuacji wydać certyfikatu pomiarowego na wyścig. Obowiązek dopełnienia wszystkich przepisów klasowych spoczywa na skiperze. Co ciekawe, to silnik łodzi, używany podczas manewrów w porcie oraz w sytuacjach awaryjnych, nie spełniał wymagań klasy IMOCA. Nie uzyskiwał minimalnej wymaganej mocy, niezbędnej w sytuacjach krytycznych, np. po utracie takielunku przy bardzo silnym wietrze i wysokiej fali.
Wszystkie pozostałe łodzie pomyślnie przeszły testy bezpieczeństwa.
Więcej informacji można znaleźć na www.barcelonaworldrace.org

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.