Agnieszka Skrzypulec i Jolanta Ogar trzecie w Pucharze Świata w Miami

2020-01-26 21:11 Jakub Jakubowski/PZŻ
Agnieszka Skrzypulec i Jolanta Ogar - 3 m. na PŚ Miami 2020
Autor: Sailing Energy/mat. prasowe World Sailing

Agnieszka Skrzypulec i Jolanta Ogar, zajęły 3. miejsce w regatach Pucharu Świata w Miami! Rozegrano 8 wyścigów, w tym jeden medalowy, a polskie zawodniczki w klasie 470 pokazały, że potrafią świetnie żeglować w każdych warunkach. W Miami nie brakowało bowiem wiatru, dużych fal oraz deszczu.

- Jesteśmy bardzo zadowolone ze stylu, w jakim rozpoczęłyśmy sezon. Warunki nie były łatwe, a do wyścigu medalowego przystępowałyśmy w ciasnej sytuacji punktowej z sześcioma załogami. Było więc dużo presji, dużo myślenia i wyszłyśmy obronną ręką z tego wyścigu, z czego się bardzo cieszymy. Dałyśmy radę rozegrać bardzo dobry wyścig medalowy, ze spokojną głową, dobrze taktycznie i szybkościowo, więc tylko się cieszyć – mówi Jolanta Ogar.

Regaty z dużą przewagą wygrała załoga z Francji, Camille Lecointre i Aloise Retornaz. Srebro przypadło żeglarkom ze Słowenii, Tinie Mrak i Veronice Macarol. Słowenki miały nad Polkami zaledwie jeden punkt przewagi. Co ciekawe, zwycięska francuska załoga na co dzień trenuje razem z Agnieszką Skrzypulec i Jolą Ogar.

- Współpracę z Camille i Aloise zaczęliśmy w maju ubiegłego roku i jesteśmy bardzo zadowoleni ze stylu treningu, wyników i tego, że wymieniamy się informacjami. Korzystamy ze wspólnej logistyki, bo między innymi tu przysłaliśmy sprzęt w ich kontenerze i z ich trenerem dzieliłem ponton, więc współpraca jest wzorowa. Jestem zadowolony zarówno z wyniku, jak i z żeglowania moich podopiecznych, szczególnie z szybkości łodzi i dyscypliny taktycznej oraz z tego, że wspólnie wypracowujemy taktykę, którą dziewczyny później na wodzie realizują – mówi Zdzisław Staniul, trener polskiej załogi.

Teraz czas na krótki odpoczynek i dziesięciodniowy pobyt w domu. Następnie Agnieszkę i Jolę czeka tygodniowe zgrupowanie w portugalskiej Vilamourze, gdzie będą trenować z zawodniczkami z Francji. Następnie wraz ze sprzętem reprezentantki Polski przeniosą się na Majorkę, gdzie będą przygotowywać się do mistrzostw świata, które odbędą się na początku marca. Niedługo później, też na Majorce, odbędą się regaty Pucharu Europy, Puchar Księżniczki Zofii.