Gwiazdy BALTIC SAIL 2018 pod żaglami

Gwiazdy BALTIC SAIL 2018 pod żaglami

Do udziału w tegorocznym Baltic Sail zgłosiło się 28 żaglowców i jachtów. Nie sposób przedstawić wszystkich, dlatego tu opiszemy te najważniejsze, największe, najbardziej przyciągające uwagę
Źródło: mat. pras. organizatorów
Rozwiń
MERCEDES

MERCEDES

Żegluje jako bryg od 2005 r. Zbudowany w 1958 r. w Holandii jako kuter rybacki do połowów atlantyckich. Linie kadłuba zapewniają mu znakomitą dzielność morską, a rybacka przeszłość żaglowca nie przeszkadza wręcz luksusowemu wystrojowi wnętrz. Rejon żeglugi to przede wszystkim Morze Śródziemne i wybrzeża atlantyckie, ale też Morze Północne i Bałtyk.
Źródło: mat. pras. armatora
Rozwiń
ARK

ARK

Powstał w 1956 r. w Stoczni Ustka jako kuter rybacki, zbudowany z dębowego drewna. W latach 90. XX w. przerobiono go na jacht. Dziś ma za sobą nawet dłuższe wyprawy oceaniczne. Obecnie jego portem macierzystym jest Kołobrzeg, skąd wypływa w bałtyckie rejsy lub w krótkie czartery z wędkarzami. Regularnie też bierze udział w zlotach Baltic Sail.
Źródło: Marek Zwierz
Rozwiń
BALTIC BEAUTY

BALTIC BEAUTY

To statek holenderski z 1926 r. Początkowo służył do połowu ryb i przewozu żywych węgorzy. Przed II wojną zmienił banderę na szwedzką. W 1979 r. nowy właściciel nabył kadłub nadający się do złomowania i odbudował jako żaglowiec. Statek otrzymał imię „Baltic Beauty”, które miało przyciągać czarterowych gości. W 2004 r. „Baltic Beauty” przerobiono na barkentynę, czyli dwumasztowy żaglowiec z przednim masztem o ożaglowaniu rejowym.
Źródło: Marek Zwierz
Rozwiń
BONAWENTURA

BONAWENTURA

W 1948 r. w Stoczni Północnej został zbudowany drewniany kuter rybacki typu MIR 20a. Przez 20 lat łowił na Bałtyku ryby, a następnie do 1974 roku pełnił funkcję holownika portowego we Władysławowie. Jego trwająca 21 lat przebudowa z kutra na żaglowiec rozpoczęła się w 1975 r. Od kilku lat jacht ma nowego armatora i odbywa bliskie i dalekie rejsy.
Źródło: Marek Zwierz
Rozwiń
BRYZA H

BRYZA H

„Bryzę” zwodowano w 1952 r. w Pucku dla Polskiego Ratownictwa Okrętowego jako statek ratowniczy. W 1983 r. została przebudowana na jacht żaglowy. Właściciel nie zmienił nazwy statku, tylko dodał „H” od pierwszej litery swego nazwiska. Jest otaklowana jako kecz gaflowy i wymaga od załogi solidnej i zgodnej pracy całej wachty przy żaglach. Rejs na niej jest znakomitą szkołą nawet dla tych, którzy znają się już na jachtingu.
Źródło: Marek Zwierz
Rozwiń
ERNESTINE

ERNESTINE

Drewniany kuter zbudowano w 1899 r. w pomorskim Wolinie. Statek woził żywy towar aż do lat 60. XX w., z tym że po wojnie już bez masztu. W latach 70. nowy właściciel zaczął odbudowywać gnijący kadłub. Rok 1977 odnotowano w dokumentach żaglowca jako datę drugiego wodowania. Po odtworzeniu pierwotnego ożaglowania pływa teraz z gośćmi nie tylko po Bałtyku. Jest wyposażony w 12 koi dla gości.
Źródło: mat. pras. armatora
Rozwiń
HIORTEN

HIORTEN

„Hiorten” to po szwedzku „jeleń”. Statek, który zawita do Gdańska, to replika galeoty pocztowej. Galeota to żaglowiec o pękatym kadłubie, charakteryzujący się gładkim dnem i niewielkim zanurzeniem, przydatnym na bałtyckich trasach. Obsługiwała go załoga złożona z czterech osób. Statek został zbudowany w 1998 r. przez Muzeum Morskie w Karlskronie i od 1999 r. żegluje po Bałtyku.
Źródło: Internet
Rozwiń
JOANNA SATURNA

JOANNA SATURNA

Zbudowany w 1903 r. w Holandii szkuner jest najstarszym zarejestrowanym w Finlandii żaglowcem historycznym. Statek żeglował pod czterema banderami, miał wielu właścicieli, transportował zarówno piasek, jak i karmę dla ryb. Karierę statku handlowego zakończył w 2000 r., a na setne urodziny przywrócono mu pierwotną nazwę. Po renowacji od 2005 r. pełni rolę czarterowego żaglowca mogącego zabrać 14 pasażerów w długich rejsach.
Źródło: Marek Zwierz
Rozwiń
KAPITAN BORCHARDT

KAPITAN BORCHARDT

Został wybudowany w Holandii jako oceaniczny statek towarowy w 1918 r. Podczas długiej służby na morzu ośmiokrotnie zmieniał nazwę, a ostatnio pod nazwą „Najaden” służył szkole morskiej w Sztokholmie. Przebudowany w 1989 r. pozostał niezwykle dzielnym i pięknym żaglowcem. Od jesieni 2011 r. pływa pod polską banderą, głównie po Morzu Śródziemnym.
Źródło: Marek Zwierz
Rozwiń
LIBAVA

LIBAVA

Inspiracją do budowy „Libavy” były jachty holenderskie. Zbudowana została w Pietrozawodsku w 2009 r. Jako materiału użyto drewna sosnowego, łączonego na sposób karawelowy. Budowane w ten sposób żaglowce były szybsze od statków i mogły mieć większą pojemność. Wewnątrz „Libavy” znajduje się pięć dwuosobowych kabin, kambuz, przestronny salon oraz łazienki z prysznicem i sauną.
Źródło: Marek Zwierz
Rozwiń
OLANDER

OLANDER

Nazwa pochodzi od imion właścicieli – Oli i Andrzeja. Powstał w Danii w 1931 r. jako kuter rybacki. W 1979 r. zmienił banderę na niemiecką, a ostatni rejs w 2004 r. odbył do Szczecina. Został tam po nieudanej próbie wyciągnięcia na ląd pozostawiony na mieliźnie, częściowo rozkradziony i uszkodzony. Dopiero w 2008 r. nowi właściciele rozpoczęli remont, zakończony w 2011 r. Port macierzysty – Szczecin.
Źródło: Joanna Siemiak
Rozwiń
BALTIC STAR

BALTIC STAR

Baltic Star to najstarszy polski drewniany kuter rybacki zbudowany z dębiny w 1947 roku w Darłowie. Głównym napędem jednostki od początku były żagle, silnik miał znaczenie pomocnicze. Charakter jachtu nadano po trwającej kilka lat przebudowie zakończonej w roku 1997r. Od tego czasu z niemal 100 m² żagla i 160 KM silnika przemierza Bałtyk biorąc udział w morskich festiwalach, zlotach i świętach miast portowych.
Źródło: mat. pras. armatora
Rozwiń
Powrót
Gwiazdy BALTIC SAIL 2018 pod żaglami
MERCEDES
ARK
BALTIC BEAUTY
BONAWENTURA
BRYZA H
ERNESTINE
HIORTEN
JOANNA SATURNA
KAPITAN BORCHARDT
LIBAVA
OLANDER
BALTIC STAR
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...
powiększone zdjęcie
email