Ergonomia jachtu śródlądowego

Ergonomia jachtu śródlądowego

Ergonomia jachtu śródlądowego: by jacht pływał łatwiej
Źródło: Jacek Szumski
Rozwiń
Ergonomia jachtu śródlądowego

Ergonomia jachtu śródlądowego

Prosty sposób mocowania bosaka do wanty – głownię bosaka mocujemy do wanty szeklą, piętę zaś kawałkiem linki wokół ściągacza.
Źródło: Jacek Szumski
Rozwiń
Ergonomia jachtu śródlądowego

Ergonomia jachtu śródlądowego

1 – kotwica dziobowa, 2 – krętlik, 3 – karabińczyk przymocowany linką do kosza dziobowego umożliwiający błyskawiczne zwolnienie lub zapięcie kotwicy; 4 – lina kotwiczna z rdzeniem ołowianym, bardzo dobrze wspomagająca w pracy kotwicę
Źródło: Jacek Szumski
Rozwiń
Ergonomia jachtu śródlądowego

Ergonomia jachtu śródlądowego

Snapszekla nie jest tanim elementem osprzętu, ale jej uniwersalność i możliwość szybkiego podczepienia i odpięcia wynagrodzi dyskomfort dodatkowych wydatków. U mnie na jachcie stosuję ją do talii grota i przy obciągaczu.
Źródło: Jacek Szumski
Rozwiń
Ergonomia jachtu śródlądowego

Ergonomia jachtu śródlądowego

Odpowiednia kolejność lin w stoperach też może bardzo ułatwić manewry i obsługę jachtu. Wystarczy, by te wymagające luzowania przy stawianiu grota były umieszczone np. wewnątrz stopera.
Źródło: Jacek Szumski
Rozwiń
Ergonomia jachtu śródlądowego

Ergonomia jachtu śródlądowego

Tak właśnie wyglądają znaczniki na fale miecza w moim Maxusie. Sposób oznaczania fału jest dowolny, ale ten polecam jako klarowny i prosty.
Źródło: Jacek Szumski
Rozwiń
Powrót
Ergonomia jachtu śródlądowego
Ergonomia jachtu śródlądowego
Ergonomia jachtu śródlądowego
Ergonomia jachtu śródlądowego
Ergonomia jachtu śródlądowego
Ergonomia jachtu śródlądowego
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...
powiększone zdjęcie
email