"Selma" zacumowała w Ushuaia. Wyprawa na Georgię Południową zakończona!

2013-11-19 22:14 Selma Expeditions
selma_rufa
Autor: Archiwum Żagli

W poniedziałek, 18 listopada 2013 o godzinie 1215 czasu lokalnego "Selma" zacumowała w Ushuaia. Zakończona w ten sposób wyprawa na Południową Georgię i Wyspę Słoniową była kolejnym etapem przygotowań do Wyprawy na Morze Rossa planowanej w 2015. 3396 mil morskich pozostalo za rufą dzielnego jachtu i niemniej dzielnej załogi podczas tego trudnego i niezwykle ciekawego rejsu. Oto podsumowanie wyprawy nadesłane przez organizatorów rejsu:

Widzieliśmy niesamowitą Południową Georgie z tysiacami zwierząt i opuszczonymi stacjami wielorybniczymi, byliśmy przy grobie Shackletona w Grytviken, dotarliśmy do Wyspy Słoniowej, gdzie obozowali przez cztery miesiące członkowie wyprawy Endurance, odwiedziliśmy polską stację antarktyczną ARCTOWSKI na wyspie King George i wróciliśmy po 35 dniach przez Cieśninę Drake'a do Ushuaia. Mieliśmy dużo sztormowej żeglugi w 50-tkach i 60-tkach Oceanu Południowego, cenne doswiadczenia z obmarzaniem. Zamarzla nam nawet woda w zbiornikach :-) Teraz czas na przemyślenia i modernizacje na pokładzie SELMY.

Tym którzy wybieraja się na wyspe Słoniową polecamy South Shetland Islands Pete Hill'a i wybranie terminu trochę późniejszego między końcem grudnia a początkiem lutego - to chyba optimum. My na pewno tam jeszcze wrócimy. Może jeszcze w tym sezonie!