Prosto z Miami na "Wiatr i Woda"

2008-06-23 14:15 Redakcja "Żagli"
Mateusz Kusznierewicz podczas targów Wiatr i Woda 2006
Autor: FOT. S. CZARNOCKI i T. AUGUSTYNIAK Mateusz Kusznierewicz podczas targów "Wiatr i Woda 2006"

Mateusz Kusznierewicz i Dominik Życki, mimo ogromnego zmęczenia podróżą z Florydy, przybyli wprost na targi "WIATR I WODA 2006". Na targowej scenie wręczyli nagrodę "Gwóźdź Publiczności" producentowi jachtu klasy Żagle 500 - Hobbit 500 konstrukcji Wojciecha Spisaka. Uraczyli również zwiedzających wieloma historiami prosto z 79. edycji regat Bacardi Cup, które ukończyli na wysokim piątym miejscu.

O przebiegu regat Bacardi Cup szczegółowo informowaliśmy na łamach strony www.zagle.com.pl. Mateusz Kusznierewicz i Dominik Życki codziennie przysyłali własne relacje, dzięki czemu mogliśmy siedząc przed komputerem przeżywać prawdziwe uniesienia żeglarskie. Spotkanie na scenie poprowadził redaktor naczelny miesięcznika "Żagle" Waldemar Heflich. Chwilę po spotkaniu żeglarze udali się na stoisko "Żagli", gdzie odpowiadali na setki pytań zwiedzających, a także rozdali mnóstwo autografów. W Kolekcji "Żagli" pojawiła się nowa koszulka z rysunkiem jachtu klasy Star.

Mateusz Kusznierewicz i Dominik Życki gwiazdy targów "WIATR I WODA 2006" zdradzili swoje plany na ten sezon. - W każdym starcie planujemy miejsca nie gorsze niż piąte - zapowiedział Dominik, w przerwach między żeglowaniem z Mateuszem wraca do redakcji "Żagli", w której pełni obowiązki dziennikarskie. Pod koniec tego miesiąca sprowadzą nową łódkę z Włoch. - Wyjeżdżamy do stoczni produkującej naszego stara już w następny poniedziałek. Na koniec miesiąca pokażemy w kraju nasz jacht i oficjalnie zapowiadam coś specjalnego. To będzie wyjątkowa niespodzianka! W kwietniu startujemy w Wiosennych Mistrzostwach Europy w Neapolu. Na maj i czerwiec zaplanowaliśmy starty w Pucharze Świata w Holandii i Niemczech. Przed rokiem wypadliśmy tam świetnie. W Holland Regatta zajęliśmy drugie miejsce, a w Kieler Woche triumfowaliśmy. Sierpień oznacza dla nas start w mistrzostwach Europy w Niemczech, po których ruszamy znowu do Stanów Zjednoczonych, by przygotowywać się do czempionatu światowego w San Francisco (październik) - opowiadali Mateusz z Dominikiem.