Zagle.se.pl » Technika » Prezentacja nominowanych w konkursie Leatherman Jacht Roku w Polsce 2017. Ogłoszenie wyników 1 stycznia!

Prezentacja nominowanych w konkursie Leatherman Jacht Roku w Polsce 2017. Ogłoszenie wyników 1 stycznia!

Leatherman Jacht Roku LOGO
W tym roku najwięcej, bo aż 9 jachtów zgłoszono w kategorii Jachty Żaglowe Duże. Tak rynek reaguje na dążenia polskich żeglarzy do pływania coraz wygodniejszymi jachtami. W kategorii Jachty Żaglowe Małe wszystkie jednostki zaprojektowano i wykonano w Polsce. Podobnie w kategorii Jachty Motorowe do 9 m długości dominują łodzie produkowane w kraju. Nieco kontrowersyjne mogą być nominacje w kategorii Jachtów Motorowych Specjalnych - jury zagłosowało na ultra nowoczesny skuter! Ciekawie wypadło też zestawienie trzech nominowanych w kategorii Żaglowych Specjalnych. Oto nominowani w konkursie Leatherman Jacht Roku 2017 w Polsce.

Jachty Żaglowe Małe - do 7,5 m długości

Nexo Third - zgłoszony przez stocznię Sułkowski Boats

Ten niewielki jacht turystyczny ma stosunkowo duże wnętrze o lekkiej stylistyce. W kabinie mieści cztery koje, kambuz i niezbędne schowki, a waży przy tym tylko 900 kg, można więc wozić go na przyczepie za samochodem osobowym. Pomysłodawcą i konstruktorem Thirda jest Bartosz Sułkowski a projekt powstał we współpracy z włoskim Skipina Design Studio. W łodzi tej można zastosować podwójny ster, wpływający korzystnie na właściwości nautyczne, szczególnie podczas żeglugi w przechyle. Jednostka może mieć miecz obrotowy lub szybrowy.

Nexo Third

Maxus evo 24 - zgłoszony przez stocznię Northman

Następca popularnego Maxusa 24 ma nieco dłuższy kadłub od poprzednika, blisko 7,5 m długości, dzięki czemu można po krajowych akwenach żeglować nim bez uprawnień i transportować na zwykłej przyczepie. Nowoczesna stylistyka nowego modelu z dużymi oknami w nadbudówce o dynamicznym, klinowatym kształcie to kontynuacja atrakcyjnej linii zapoczątkowanej Maxusem 26. Łamane poszycie, niemal pionowe burty i dziobnica, pozwoliły uzyskać dobre parametry nautyczne, wysoką stabilność początkową a ponadto powiększyć przestrzeń wewnątrz.

Maxus evo 24

Focus 750 Performance - zgłoszony przez stocznię Sobusiak Yacht Yard

Dr Jerzy Pieśniewski zaprojektował ten jacht do szybkiej żeglugi w regatach jachtów kabinowych, zaś jego produkcją zajmuje się stocznia Sobusiak Yacht Yard. Jednostkę wyróżnia dynamiczny kształt podkreślony atrakcyjnymi elementami graficznymi, nowoczesny takielunek i gładki pokład z lukami zagłębionymi w nadbudówce. W kadłubie zastosowano łamane poszycie, a na dachu nadbudówki przetłoczenia obniżające wizualnie sylwetkę. Dzięki wykonaniu w technologii infuzji masa Focusa wynosi zaledwie 1300 kg. Można go holować na przyczepie za zwykłym samochodem.

Focus 750 Performance

 

Jachty Żaglowe Duże - pow. 7,5 m długości

Scandinavia 35 - zgłoszony przez stocznię Scandinavia Yachts

Największy spośród jachtów żaglowych produkowanych do tej pory przez polską stocznię Scandinavia Yachts zaprojektowany został przez studio projektowe Olivera Van Ahlena i przeznaczony do żeglowania po morzach z kategorię projektową A (oceaniczną). Znakiem charakterystycznym tej jednostki są m.in. ekskluzywnie wykonane oraz przestronne, trzykabinowe wnętrze o stylistyce nie odbiegającej od najwyższych standardów światowych. Armator w dużej mierze może decydować o jego wystroju. Jednostka dostępna będzie także w wersji czarterowej jak i usportowionej.

Scandinavia 35
 
Impression 50 - zgłoszony przez firmę Atsea

To jeden z nielicznych jachtów, który w zabudowie typu Deck Saloon - czyli z powiększoną mesą - oferuje jednocześnie 5 kabin mieszkalnych dla gości. Wraz z rozkładaną kanapą w mesie daje to łącznie 12 miejsc do spania. Pokład pokrywa drewno teakowe już w standardowej wersji. Nautycznie dopracowano go znakomicie, dwa bliźniacze stery działają lekko i dają niesamowity efekt pełnej kontroli nad jachtem niezależnie od przechyłu. Obsługa Impressiona jest łatwa za sprawą wysokiej klasy osprzętu już w standardzie. Można go wynająć w czarterach na Bałtyku.

Impression 50
 
Jeanneau 54 - zgłoszony przez firmę Dobre Jachty

Kolejny model luksusowej linii Jeanneau, opracowany przez słynnego Philippe’a Brianda, występuje w wielu wariantach zabudowy, od dwóch kabin w luksusowej wersji armatorskiej, po sześć (w tym skiperska na dziobie) w czarterach. W zagłębieniu na teakowym pokładzie dziobowym doczepia się materace do kąpieli słonecznych, zaś wielki kokpit J54 ma dwa szerokie i długie leżanki wypoczynkowe. Stylistyka przytulnego wnętrza wyznacza standardy wśród jachtów turystycznych. Jednostka świetnie radzi sobie nautycznie zarówno przy słabych jak i całkiem mocnych wiatrach.

Jeanneau 54

 

Jachty Żaglowe Specjalne

X-Cat  - zgłoszony przez firmę Mavest

Składany katamaran o długości blisko 5 m ma bardzo lekkie pływaki, które łatwo przymocować na bagażniku dachowym auta. Do "kufra" chowa się cały pozostały osprzęt, pakowany w torby. X-Cat to wyrafinowana technologicznie i solidna konstrukcja, z założenia zaplanowana tak, by nie popełnić błędów przy jej składaniu i by montowanie go nie sprawiało żadnych kłopotów użytkownikowi. Składa się go w 20 minut a po wypłynięciu od plaży czy pomostu zapewnia mocne wrażenia - świetne przyśpieszenia i duże prędkości. Nie sprawia kłopotów w obsłudze, nawet w pojedynkę.

X-Cat

Lagoon 42 - zgłoszony przez firmę Dobre Jachty

Ten atrakcyjnie prezentujący się turystyczny katamaran opracowało słynne biuro VPLP. Dla zdynamizowania sylwetki podniesiono dach nadbudówki na rufie. Smukły, cofnięty takielunek zapewnił wysoką sprawność żagli i łatwość ich obsługi. Kształt pływaków zapewnia świetne osiągi, a wielkie świetliki w ich burtach dają panoramiczny widok z kabin. Wnętrze dostępne jest w dwóch wersjach – trzy- i czterokabinowej, przy czym każda kajuta ma swą własną łazienkę, a łóżka są bardzo szerokie. W wystroju mesy wprowadzono m.in. zaokrąglone meble, bezpieczniejsze na morzu.

Lagoon 42
 
Amel 55  – zgłoszony przez firmę Super Yachts

Dwumasztowy Amel 55 z ożaglowaniem bermudzkim przeznaczony został do długotrwałych rejsów po morzach i oceanach w komfortowych dla załogi warunkach. Wnętrze tego kultowego jachtu mieści duże i wygodne pomieszczenia, salon, toalety itd. Nautycznie wyróżnia go przede wszystkim dzielność morska. Sztywna owiewka chroniąca załogę przed wiatrem i bryzgami wody nad centralnie położonym kokpitem została doskonale wkomponowana w linię jachtu. Lista wyposażenia opcjonalnego jest bardzo krótka - te jednostki mają już w cenie wszystko, co potrzebne do wygodnych, dalekich wojaży.

Amel 55

 

Jachty Motorowe do 9 m długości

Askeladen P77 Weekend – zgłoszony przez firmę Parker Poland

Kilka lat temu Parker Poland przebojem wdarł się do czołówki producentów europejskich małych jachtów motorowych. Jego konstrukcje co roku zdobywają prestiżowe nagrody branżowe. Co jednak najważniejsze przybywa mu klientów praktycznie na wszystkich rynkach. Model P77 Weekend to kolejny przykład udanego rozwiązania wielofunkcyjnej motorówki w najpopularniejszym segmencie, jachtów motorowych przeznaczonych do kilkudniowej eksploracji wód przybrzeżnych lub wewnętrznych. Na łodzi są cztery miejsca do spania, kabina toaletowa z morskim WC i prysznicem oraz kambuz z pełnym wyposażeniem gospodarczym.

Askeladen P77 Weekend
 
Jeanneau Merry Fisher 795 – zgłoszony przez firmę Dobre Jachty

Merry Fisher 795 to kolejny kandydat z francuskiej firmy Jeanneau, a produkowany w stoczni Ostróda Yachts Jak i wcześniejsze modele z tej znanej serii, powstała w pracowni projektowej polskiego biura Centkowski & Denert Design Studio. Jest w tej chwili najlepiej sprzedającym się merry fisherem na wszystkich rynkach europejskich. Dzięki funkcjonalnie zaprojektowanym: pokładowi i wnętrzu, sprawdzi się doskonale zarówno jako mały cruiser rodzinny, jak i jednostka dla wędkarzy. Dla wygody załogi przewidziano miejsca do spania do 4 osób, kabinę toaletową z WC oraz w pełni wyposażony kambuz.

Jeanneau Merry Fisher 795
 
Viper 243 – zgłoszony przez firmę Atsea

Motorówka reprezentująca zupełnie inny segment niż pozostałe nominowane w tej kategorii jednostki. Viper 243 przeznaczony jest głównie do szaleństw na wodzie i to raczej przy słonecznej pogodzie. Maksymalnie może być wyposażona w stacjonarny silnik o mocy 320 KM, dzięki któremu świetnie sprawdzi się do ciągnięcia narciarza, wakebordzisty, czy też jakiegoś innego sprzętu służącego zabawie na wodzie. Solidny spoiler nad pokładem może być nośnikiem nie tylko urządzeń nawigacyjnych, ale np. potężnych głośników dla „pływającej dyskoteki”. Na łodzi znalazło się miejsce na kajutę i kabinę WC.

Viper 243

 

Jachty Motorowe powyżej 9 m długości

Ferretti 450  – zgłoszony przez firmę Super Yachts

Ferretti to kolejna, wielka światowa marka, dostępna bezpośrednio u tego polskiego dealera jachtów luksusowych. Model Ferretti 450 jest jednym z najnowszych projektów i jednocześnie najmniejszą konstrukcją wprowadzaną właśnie na rynek przez włoską stocznię. Kadłub o pięknie narysowanej sylwetce, kryje w sobie doskonale rozpracowane wnętrze, w którym w komfortowych warunkach może pływać do 12 osób załogi. Do jej dyspozycji przewidziano 2 lub 3 kajuty sypialne oraz dwie w pełni wyposażone łazienki. Jacht napędzany jest silnikiem Cummins QSB 6.7 o mocy 480 KM, który rozpędza go do 31,5 w.

Ferretti 450

Sea line C330 – zgłoszony przez firmę Horyzont

Choć od przejęcia brytyjskiej marki przez niemiecką Hansa Group upłynęło już kilka lat, łodzie nic nie straciły ze swojej słynnej zgrabnej sylwetki oraz tradycyjnej dzielności morskiej. Model C330, to najnowsza konstrukcja wchodząca właśnie na rynek i już zauważona przez jury rozmaitych konkursów nautycznych, o czym świadczą liczne nominacje. Najmniejszy z aktualnie oferowanych cruiserów może być pływającym wygodnym domem dla 8 osobowej załogi. Na dolnym pokładzie ma dwie duże kajuty sypialne oraz jedną łazienkę z WC. Kokpit centralny, po odsunięciu drzwi tworzy jedną dużą przestrzeń życiową z salonem, mesą , kambuzem oraz tarasem słonecznym na rufie.

Sea line C330

Nautika 1150 Voyage – zgłoszona przez stocznię Delphia Yachts Kot

Najnowszy model jachtu motorowego z Olecka odbiega od tych produkowanych dotąd w stoczni. Został zaprojektowany od podstaw w zupełnie innej konwencji stylistycznej. Z założenia miał to być jacht ślizgowy z możliwością pływania wolnego, gdy zajdzie taka potrzeba lub klient wybierze pływanie tylko z szybkością wypornościową do 6 – 8 w. Możemy więc wybrać napęd o mocy 2 x 225 KM i poruszać się z maksymalna prędkością do 30 w lub układ z pojedynczym silnikiem Nanni o mocy 85 KM i używać jachtu jako typowego houseboata. Największym plusem w naszej ocenie była jego zdolność manewrowa oraz funkcjonalna zabudowa.

Nautika 1150 Voyage

 

Jachty Motorowe Specjalne

Leopard 43PC – zgłoszony przez firmę Sails

Katamaran, który spośród wielu przez nas testowanych spodobał się najbardziej. Można na nim pływać z prędkością ponad 20 w czyli praktycznie już ślizgową, co nie jest raczej dostępne przez większość konkurencji. Duży kokpit rufowy ze specjalną windą do wysokiego podnoszenia małego riba lub pontonu, łączy się przez otwierane szeroko drzwi z mesą/salonem tworząc bardzo obszerna przestrzeń do dziennego bytowania. Dodatkowym ułatwieniem jest przejście z salonu przez specjalne drzwi grodziowe bezpośrednio na pokład dziobowy, wykonany również w innej koncepcji – zamiast siatki jest sztywna podłoga.

Leopard 43PC

Skuter Sea Doo RXP-X300 – zgłoszony przez firmę Taurus Sea Power

Model ten to największy hit sprzedażowy ostatnich lat, a przy tym najmocniejszy produkowany seryjnie skuter wodny. Choć decyzja jury może niektórych zaskoczyć, to postanowiliśmy uznać że pojazdy tego typu spełniają kryteria oceny kategorii specjalnych jachtów motorowych. Tym bardziej, że również w Polsce stał się przebojem rynkowym i najchętniej kupowaną jednostka z tego segmentu rynku. Cóż, aby się przekonać o przyjemności z pływania takim bolidem trzeba spróbować chociaż raz, niezapomniane przeżycie (i wcale nie takie trudne).

Skuter Sea Doo RXP-X300

Trend 29 – zgłoszony przez firmę ALPOL Formy Laserowe, Aleksy Jasiński

To drugi model opracowany przez prawdziwego pasjonata wodnych eksploracji, inż. Aleksego Jasińskiego. Wszystko na jachcie zostało podporządkowane myśli konstruktora, od sylwetki do dokładnego wykończenia wnętrza. Praktycznie nie ma pola na kompromisy. Autor wyszedł z założenia, że pływając tak długo wie co potrzebne jest do wygodnej wędrówki wodnej. Być może nie wszyscy zgodzą się z wyborami projektanta, ale precyzyjne wykończenia każdego detalu oraz rozplanowania wnętrza musi wzbudzać szacunek. Na uwagę zasługuje innowacyjne rozwiązanie autorskie umożliwiające prowadzenie łodzi z użyciem smartfona.

Trend 29

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO? POLUB ŻAGLE NA FACEBOOKU

DOŁĄCZ DO NEWSLETTERA - NAJCIEKAWSZE INFORMACJE DOSTANIESZ OD NAS MAILOWO

Na temat:

udostępnij
udostępnij
udostępnij
wydrukuj
Żagle.tv YouTube
Ankieta mariny 2015
Subskrybuj newsletter
Sonda
Czy w 2017 roku planujesz?