TeamBAKISTA nie zwalnia tempa: 2. miejsce w czasie Copenhagen Sailing Week!

2017-06-20 19:09 Materiały prasowe Teamu Bakista (Patryk Zbroja Yacht Racing Team)
Copenhagen Sailing Week
Autor: materiały prasowe

W dniach 16-18 czerwca w Marinie Skovshoved odbyły się organizowane przez Królewski Duński Jacht Klub regaty Copenhagen Sailing Week 2017. Na starcie imprezy stanęło 10 załóg z Danii, Nowej Zelandii, Francji, Austrii, Holandii i Polski, w tym szczeciński TeamBAKISTA w składzie: Marek Borkowski (co-trymer), Łukasz Czaja (dziobowy), Maciej Gonerko (trymer żagli przednich), Krzysztof Żełudziewicz (trymer grota) i Patryk Zbroja (sternik).

Patryk Zbroja specjalnie dla czytelników "Żagli": Z uwagi na to, że regaty zaliczane były do European Match Racing Tour 2017 zależało nam przede wszystkim na umocnieniu się w pierwszej trójce klasyfikacji.

Po wygranych w Wiedniu i w Szczecinie, z dorobkiem 100 punktów zajmowaliśmy 3. miejsce ex-aequo z Ch. Binderem, z 50-punktową stratą do prowadzących Francuzów S.Bertheau oraz 10-punktową stratą do słoweńskiej załogi D.Presena. Mieliśmy również zaliczoną jedną imprezę mniej od konkurentów.

Jednak dla niewtajemniczonych - regaty w Danii na jednostkach klasy DS-37 to prawdziwy sprawdzian żeglarskich umiejętności dla każdej załogi. Jechaliśmy na Zelandię pamiętając nasze zmagania sprzed paru lat, gdzie przez pierwsze dwie imprezy walczyliśmy przede wszystkim z jachtem. Dodatkowo stosunkowo niski ranking załóg skandynawskich nie oznacza wcale łatwiejszej rywalizacji. Przeciwnie, trzeba nastawić się na bardzo wysoki poziom regatowego rzemiosła i brak jakiejkolwiek taryfy ulgowej. Ale na tym polega dalszy rozwój, aby stawiać sobie coraz wyższe cele.

Początek regat nie był łatwy, ale z wyścigu na wyścig, pomimo dość nietypowego dla nas składu załogi, udało się jacht opanować, a w przegranych wyścigach decydował raczej łut szczęścia u przeciwników i niekorzystna zmiana (wiatr, dość silny, wiał od lądu, ze zmianami do 30 stopni). Ostatecznie po rundzie kwalifikacyjnej na potrójnym remisie z dwoma załogami duńskimi zajęliśmy 2. miejsce, ustępując jedynie załodze dobrego znajomego, lokalnego "młodego wilka" M.Boidina (wzmocnionego załogantami Aschennbrenner Racing Team). Niestety w niedzielę organizatorzy zrezygnowali z przeprowadzenia finałów, co uniemożliwiło nam finałową walkę o pierwsze miejsce.

Niemniej jesteśmy zadowoleni z wyniku (od początku sezonu nie schodzimy poniżej 2. miejsca) i coraz lepszej żeglugi. W bezpośrednim pojedynku pokonaliśmy również załogę francuską, która ostatecznie zajęła 5. miejsce. W konsekwencji zminimalizowaliśmy straty do liderów EMRT do 10 punktów. Daje to nam aktualnie drugie miejsce w klasyfikacji, pewny występ we wrześniowym finale w Ravennie i dobrą pozycję do ataku na najwyższy stopień podium!

Sponsorem załogi TeamBAKISTA jest Spółka HORYZONT. Partnerami firma Maler Martin AS, Enterprise Logistics i Miasto Szczecin, zaś partnerem medialnym "Żagle".