Ponad 1200 metrów kabli i 190 czujników. Siemens pomógł przygotować łódź do Pucharu Ameryki

2017-03-02 17:12 Informacja prasowa
Land Rover BAR
Autor: materiały prasowe Land Rover BAR

Przez prawie trzy lata oddział firmy Siemens zajmujący się oprogramowaniem do zarządzania cyklem życia produktu (PLM) wspomagał team Land Rover BAR Bena Ainslie podczas projektowania, oceny, weryfikacji i produkcji katamaranu klasy ACC (America's Cup Class). Ponad 85 000 godzin projektowania i konstruowania zaowocowało powstaniem 15-metrowej łodzi, w której zainstalowano 1200 metrów przewodów elektrycznych i okablowania komputerowego, łączących 190 czujników i cztery kamery wideo.

Pracując z firmą Siemens, zespół zrealizował ambitny harmonogram i wykorzystał zintegrowane środowisko programowe służące do rozwoju cyklu życia produktu, które umożliwiło płynną współpracę wielu branż. Efektem tych prac jest katamaran, któremu podczas ceremonii na Bermudach nadano imię "Rita". Jego zadaniem jest zdobycie Pucharu Ameryki i sprowadzenie go do ojczyzny, gdzie wszystko zaczęło się w 1851 roku.

– Oprogramowanie Siemens umożliwiło nam symulację, analizę i testowanie rozwiązań projektowych przez cały proces projektowania i konstruowania – powiedział Andy Claughton, dyrektor techniczny teamu Land Rover BAR. – Korzystanie z tego oprogramowania zaoszczędziło nam dużo czasu i umożliwiło wprowadzanie usprawnień praktycznie aż do dnia zawodów, podczas których mamy nadzieję zdobyć Puchar i przywieźć go do Wielkiej Brytanii po raz pierwszy w historii regat – dodał.

Zespół Land Rover BAR wybrał rozwiązania Siemens PLM Software w celu zaadoptowania zintegrowanego środowiska wirtualnego do cyfrowego modelowania i symulacji. Produkty programowe obejmują oprogramowanie NX™ do projektowania produktowego, Teamcenter® do zarządzania danymi, gamę produktów Fibersim™ do wspomagania inżynierii materiałów kompozytowych oraz gamę produktów Simcenter™, w tym Femap™ i STAR CCM+®, do analizy inżynieryjnej i analizy mechaniki płynów (CFD).

Sir Ben Ainslie z rodziną

Zaprojektowanie wysoce konkurencyjnej i innowacyjnej łodzi wyścigowej wymaga wprowadzania ciągłych ulepszeń do projektu w trakcie całego procesu rozwoju. Rozwiązania PLM, oferowane przez firmę Siemens, pozwalają teamowi Land Rover BAR stworzyć cyfrowego bliźniaka łodzi dla celów szybkiej ewaluacji i współpracy. Oprogramowanie NX, służące do cyfrowego projektowania i analiz inżynierskich, umożliwia wprowadzanie szybkich zmian do projektu łodzi w trakcie procesu jej rozwoju oraz automatyczne korekty modelu cyfrowego w oparciu o cyfrowe symulacje. Dzięki omawianiu zmian technicznych w ramach zespołu w oparciu o modele 3D reprezentujące cyfrowego bliźniaka, proces udoskonalania projektu jest znacznie szybszy i generuje niższe koszty. Korzystanie z Teamcenter jako cyfrowej nici łączącej procesy inżynierskie, pozwala zespołowi na pracę z pojedynczym źródłem najświeższych danych produktowych. Teamcenter zarządza pełną definicją produktu, wersjami oraz procesem wprowadzania zmian. Maksymalizuje to wpływ wiedzy o produktach i procesach, napędzając tym samym wydajność i innowacyjność.

– Jesteśmy dumni z naszej współpracy z Land Rover BAR i podekscytowani na myśl o tym, że Rita będzie rywalizować w 35. Pucharze Ameryki – powiedział Tony Hemmelgarn, prezes i dyrektor generalny Siemens PLM Software. – Aby odnieść sukces, wyścig wymaga od zespołów pełnej integracji w trakcie rozwoju i projektowania, i dalej podczas fazy testowania. Nasze zintegrowane rozwiązania branżowe, w połączeniu z doświadczeniem całego zespołu projektowego i członków teamu Land Rover BAR oraz partnerów, zaowocowały stworzeniem imponującej, światowej klasy łodzi wyścigowej dla brytyjskiego zespołu – dodał.

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO? POLUB ŻAGLE NA FACEBOOKU

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.