Dobry start Bartłomieja Marszałka w Chinach

2017-08-17 17:28 materiały prasowe
Bartek Marszałek
Autor: Arek Rejs Bartek Marszałek – jedyny Polak startujący w motorowodnej klasie F1H2O

Bartłomiej Marszałek zajął siódme miejsce w Grand Prix Chin motorowodnej formuły 1. Polak startował z 10. pozycji i dzięki wytrwałej walce wyprzedził trzech dużo bardziej doświadczonych zawodników. Marszałek zabrał do Polski cztery punkty do klasyfikacji generalnej, w której po trzech wyścigach zajmuje 10. miejsce z jedenastoma punktami na koncie.

Bartłomiej Marszałek: Dzisiejszy wyścig zaliczam do udanych. We wczorajszych kwalifikacjach dawałem z siebie wszystko. Miałem nadzieję na zajęcie lepszej pozycji, ale przez dwa wypadki innych kierowców sesja była mocna skrócona. Przez to nie miałem możliwości zrobienia czystego szybkiego okrążenia. Motorowodna F1 to najpoważniejsza seria na świecie i konkuruję tutaj z potęgami światowego formatu, zespołami z Emiratów Arabskich czy Chin. We wczorajszych kwalifikacjach różnica czasów w pierwszej dziesiątce zmieściła się w 1 sekundzie. To dowód na to, jak wyrafinowana jest tutaj rywalizacja. Ułamki sekund w najlepszych zespołach warte są dziesiątek milionów Euro rocznych inwestycji. Cieszy mnie to, że samodzielnie koordynując wszystko wokół mnie jestem praktycznie jednoosobowo w stanie rywalizować z najlepszymi i z wyścigu na wyścig niweluje stratę do lidera.

Startując do dzisiejszego wyścigu z 10 miejsca stawiałem sobie za cel awans o kilka pozycji. Plan ten zrealizowałem. W czystej walce wyprzedziłem trzech o wiele bardziej doświadczonych kierowców z dużych zespołów m.in. EMIC z Abu Dhabi. Walka była zacięta i twarda. Pokonanie 53 okrążeń toru w Harbin przy temperaturze przekraczającej 43 stopnie było wyzwaniem. Byłem nastawiony na walkę i cieszę się, że Polska flaga na stałe gości wśród najlepszych i z dumą patrzę na nią kiedy powiewa na mojej łodzi przed startem.

Wyścig w Harbin wygrał Erik Stark z zespołu SWEDEN, drugie miejsce zajął Thani Al. Qemzi z zespołu Abu Dhabi, a trzecie Ahmed Al. Hamli z zespołu Victory Dubaj.

Do końca sezonu 2017 zostały trzy wyścigi. Kolejne Grand Prix odbędzie się również w Chinach. Na torze w Luizhou 30 września.

***

F1 H2O to najbardziej spektakularny sport wyścigowy na wodzie. Często trafnie opisywany, jako jazda asfaltowym bolidem F1 przy pełnej prędkości, ale bez hamulców i po przeoranym falami torze. Łodzie przyspieszają do 100 km/h w mniej niż 3 sekundy. Rozpędzone do 250 km/h wykonują dynamiczne skręty, przy przeciążeniach 8G podobnych do tych jakie działają na pilotów wojskowych myśliwców.

Kierowcy F1 H2O najlepsi zawodnicy na świecie, którzy otrzymują Superlicencję F1 H2O na dany sezon. To grupa Dwudziestu najlepszych pilotów łodzi na świecie reprezentujących dwanaście państw. Aby dostać się do F1 H2O, trzeba przejść szereg testów medycznych oraz wydolnościowych. Chętnych jest dużo więcej niż miejsc. F1 H2O to konkurencyjna, fascynująca, ambitna i najbardziej profesjonalna liga wodna na świecie. Analogicznie do samochodowej Formuły 1 zawodnicy zrzeszeni są z profesjonalnych zespołach.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.